Avatar billede kunukn Nybegynder
22. marts 2005 - 21:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværksmappe er i øjeblikket tilsluttet under et andet brugernav

Her er fejlmeddelserne, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Der dukke r to alert boxe op.

Alertbox1:
"Den angivne netværksmappe er i øjeblikket tilsluttet under et andet brugernavn og en anden adgangskode.
Hvis du vil tilslutte under et andet brugernavn og en anden adgangskode, skal du først afbryde alle eksisterende tilslutninger til dette netværksshare."

Alertbox2:
"det tilføjede netværksdrev kunne oprettes på grund af følgende fejl:

Flere samtidige forbindelser til en server eller delt ressource af samme bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle tidligere forbindelser til serveren eller den delte ressource og prøv igen."

Her årsagerne der leder til fejlmeddelelserne.

Jeg har en computer A (win xp pro) og en Computer B (win xp home) som komblet sammen til et LAN-netværk

Jeg vil gerne dele en mappe fra A, som kun B har adgang til.
Dette har jeg gjort ved at bruge NTFS-fil rettigheder og slået 'simple file sharing fra'. En bruger Jens på A har adgang til dette mappe. Mappen shares hvor kun brugeren Jens har adgang til dette mappe. Der er ingen på A der logger ind som Jens.

Fra B for man adgang til mappen ved at...
højreklikker netværkssteder  ->opret forbindelse til et netværksdrev
og det ønskede mappe bliver mappet ved følgende indstillinger

'opret forbindelse igen ved logon' -> fluebenet markeres
'opret forbindelse med et andet brugernavn' -> brugernavn Jens med dettes password bruges

Der klikkes udfør og computer arb et godt stykke tid hvor disse to alertboxe dukker op.

Det har virket før, men virker pludselig ikke efter at B er blivet genstartet.

Har i nogle ideer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 00:30 #1
På B

I en stifinder klik funktioner | mappeindstillinger, fanebladet Vis.

Godt nede i rækken fjerner du krydset i "Søg automatisk efter netværksmapper og printere". Klik anvend og ok. Genstart.

Jeg tror at windows når at få forbindelse til A's printer eller en anden delt mappe, og authentikerer automatisk med det brugernavn og password som B er logget ind med.

Når brugeren så forsøger at mappe det delte drev som Jens går det jo galt, da brugeren allerede er authentikeret med sit normale brugernavn.

Se om der allerede er forbindelser til A med kommandoen
net use
i en dosboks.
Avatar billede kunukn Nybegynder
23. marts 2005 - 18:11 #2
sejt, det ser ud til at det løste problemet. takker
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 19:11 #3
Velbekomme. Jeg lægge i så fald et svar, du kan acceptere :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. marts 2005 - 17:34 #4
Takker for point :)