Avatar billede japping Nybegynder
22. marts 2005 - 18:50 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - jeg har prøvet alt .

Jeg har en Apache-server som fint viser hjemmesider. Men når jeg forsøger at administrere mit billedgalleri fra en LAN-PC vil den ikke give mig lov til at logge ind.

Jeg er i tvivl om følgende:

1) Hvordan undersøger jeg om biblioteksrettighederne er sat rigtigt ? Der står følgende i vejledningen: CHMOD the folders albums and include to 755 (or 777, depending on your server config) - this step is really important, don't skip it!
There are a lot of tutorials for beginners how to use chmod available: search chmod tutorials with google. If you're on a windows server, you'll have to set permissions accordingly as well (usually the webserver runs under the user name "IUSR_hostname" - you'll have to set rwx-permissions for this user).

2) Er er usikker på opsætningen af min router. Kan det være den der er skyld i mine problemer ?

3) Jeg er usikker på om httpd.conf er sat rigtigt op mht. directory. Jeg har bla. følgende i httpd.conf:

# Listen 192.168.2.189
Listen 80
....
ServerName www.test1.dk:80
...
<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride All
</Directory>
......
AllowOverride None
...
    Order allow,deny
    Allow from all

</Directory>
...
UserDir "My Documents/My Website"

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, da jeg nu har haft dette problem i 1½ måned og prøvet mange ting.
Avatar billede rednex Nybegynder
23. marts 2005 - 08:40 #1
Hvilken fejlmeddelelse får du ? Er det f.eks. en fejl 403 (Permission denied) eller er det galleriet som kommer med en fejlmeddelelse ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 18:00 #2
rednex --> Dejligt med en reaktion :-)

Jeg får ingen fejl, jeg kan bare ikke får admin_access. Galleriet kommer heller ikke med en fejlmeddelelse.

Når jeg tænker tilbage til tidligere installation som virkede, så kørte den på en Win98. Måske det er WinXP der driller mig ? Ved du om man skal gøre et eller andet for, at andre kan få adgang til bestemte rettigheder ?
Avatar billede rednex Nybegynder
23. marts 2005 - 18:12 #3
Udover at du ikke kan logge ind som admin, fungerer galleriet altså fint? Hvis det er tilfældet, så tror jeg ikke det er et serverproblem.

Hvilket galleri er det ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 18:18 #4
Galleriet er er Coppermine der findes på http://coppermine.sourceforge.net/.

Da jeg i starten troede det var galleriet den var galt med, spurgte jeg i deres galleri. Men de er overbeviste om at det er serveren.

Nu spekulerer jeg så på om det er Apache rettighederne, PHP opsætning, MySQL opsætningen eller måske min router ?
Avatar billede rednex Nybegynder
23. marts 2005 - 18:49 #5
Så længe problemet også opstår over LAN, så kan vi godt udelukke routeren. Apache rettighederne *burde* også være iorden hvis resten af ellers galleriet virker. Uden en MySQL der virker ville resten af galleriet sikkert heller ikke funke.

Så umiddelbart vil jeg skyde på at det er noget med PHP opsætningen. Jeg kan prøve at installere Coppermine i løbet af i morgen og se hvordan det er skruet sammen. Hvis du i mellemtiden kan lave en php fil som indeholder:
<?php
phpinfo();
?>

og give mig et link, så kan jeg lure på din PHP opsætning, så skal vi nok få det til at funke :o)
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 18:58 #6
Link til PHP-opsætning er umiddelbart ikke mulig, da serveren endnu ikke er på WAN. SKAL du have direkte adgang til serveren ?

Dette er resultatet af phpinfo() - jeg kan også e-maile den hvis det er uoverskueligt:

PHP Version 4.3.9

System  Windows NT SERVER1 5.1 build 2600
Build Date  Sep 21 2004 14:03:10
Server API  Apache 2.0 Handler
Virtual Directory Support  enabled
Configuration File (php.ini) Path  C:\WINDOWS\php.ini
PHP API  20020918
PHP Extension  20020429
Zend Extension  20021010
Debug Build  no
Thread Safety  enabled
Registered PHP Streams  php, http, ftp, compress.zlib

This program makes use of the Zend Scripting Language Engine:
Zend Engine v1.3.0, Copyright (c) 1998-2004 Zend Technologies

--------------------------------------------------------------------------------

PHP Credits

--------------------------------------------------------------------------------

Configuration
PHP Core
Directive Local Value Master Value
allow_call_time_pass_reference On On
allow_url_fopen On On
always_populate_raw_post_data Off Off
arg_separator.input & &
arg_separator.output & &
asp_tags Off Off
auto_append_file no value no value
auto_prepend_file no value no value
browscap no value no value
default_charset no value no value
default_mimetype text/html text/html
define_syslog_variables Off Off
disable_classes no value no value
disable_functions no value no value
display_errors On On
display_startup_errors Off Off
doc_root c:\Apache\Apache2\htdocs c:\Apache\Apache2\htdocs
docref_ext no value no value
docref_root no value no value
enable_dl On On
error_append_string no value no value
error_log no value no value
error_prepend_string no value no value
error_reporting 2039 2039
expose_php On On
extension_dir c:\php-4.3.9-Win32\extensions c:\php-4.3.9-Win32\extensions
file_uploads On On
gpc_order GPC GPC
highlight.bg #FFFFFF #FFFFFF
highlight.comment #FF8000 #FF8000
highlight.default #0000BB #0000BB
highlight.html #000000 #000000
highlight.keyword #007700 #007700
highlight.string #DD0000 #DD0000
html_errors On On
ignore_repeated_errors Off Off
ignore_repeated_source Off Off
ignore_user_abort Off Off
implicit_flush Off Off
include_path .;c:\php4\pear .;c:\php4\pear
log_errors Off Off
log_errors_max_len 1024 1024
magic_quotes_gpc On On
magic_quotes_runtime Off Off
magic_quotes_sybase Off Off
max_execution_time 30 30
max_input_time 60 60
open_basedir no value no value
output_buffering no value no value
output_handler no value no value
post_max_size 8M 8M
precision 12 12
register_argc_argv On On
register_globals Off Off
report_memleaks On On
safe_mode Off Off
safe_mode_exec_dir no value no value
safe_mode_gid Off Off
safe_mode_include_dir no value no value
sendmail_from no value no value
sendmail_path no value no value
serialize_precision 100 100
short_open_tag On On
SMTP localhost localhost
smtp_port 25 25
sql.safe_mode Off Off
track_errors Off Off
unserialize_callback_func no value no value
upload_max_filesize 2M 2M
upload_tmp_dir no value no value
user_dir no value no value
variables_order EGPCS EGPCS
xmlrpc_error_number 0 0
xmlrpc_errors Off Off
y2k_compliance On On

apache2handler
Apache Version  Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.9
Apache API Version  20020903
Server Administrator  admin@test1.dk
Hostname:Port  www.test1.dk:80
Max Requests  Per Child: 0 - Keep Alive: on - Max Per Connection: 100
Timeouts  Connection: 300 - Keep-Alive: 0
Virtual Server  No
Server Root  C:/Apache/Apache2
Loaded Modules  core mod_win32 mpm_winnt http_core mod_so mod_access mod_actions mod_alias mod_asis mod_auth mod_autoindex mod_cgi mod_dir mod_env mod_imap mod_include mod_isapi mod_log_config mod_mime mod_negotiation mod_setenvif mod_userdir sapi_apache2

Directive Local Value Master Value
engine 1 1
last_modified 0 0
xbithack 0 0

Apache Environment
Variable Value
HTTP_ACCEPT  image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/vnd.ms-powerpoint, application/vnd.ms-excel, application/msword, application/x-shockwave-flash, */*
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE  da
HTTP_ACCEPT_ENCODING  gzip, deflate
HTTP_USER_AGENT  Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
HTTP_HOST  192.168.2.189
HTTP_CONNECTION  Keep-Alive
HTTP_COOKIE  cpg132_data=YToyOntzOjI6IklEIjtzOjMyOiI4MWYwNTBlNmY3NzE0MGZlMjRjNmNlZmMwNjBhN2MzZSI7czoyOiJhbSI7aToxO30%3D
PATH  C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem
SystemRoot  C:\WINDOWS
COMSPEC  C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
PATHEXT  .COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
WINDIR  C:\WINDOWS
SERVER_SIGNATURE  <address>Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.9 Server at 192.168.2.189 Port 80</address>
SERVER_SOFTWARE  Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.9
SERVER_NAME  192.168.2.189
SERVER_ADDR  192.168.2.189
SERVER_PORT  80
REMOTE_ADDR  192.168.2.113
DOCUMENT_ROOT  C:/Apache/Apache2/htdocs
SERVER_ADMIN  admin@test1.dk
SCRIPT_FILENAME  C:/Apache/Apache2/htdocs/test2_php.php
REMOTE_PORT  3298
GATEWAY_INTERFACE  CGI/1.1
SERVER_PROTOCOL  HTTP/1.1
REQUEST_METHOD  GET
QUERY_STRING  no value
REQUEST_URI  /test2_php.php
SCRIPT_NAME  /test2_php.php

HTTP Headers Information
HTTP Request Headers
HTTP Request  GET /test2_php.php HTTP/1.1
Accept  image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/vnd.ms-powerpoint, application/vnd.ms-excel, application/msword, application/x-shockwave-flash, */*
Accept-Language  da
Accept-Encoding  gzip, deflate
User-Agent  Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Host  192.168.2.189
Connection  Keep-Alive
Cookie  cpg132_data=YToyOntzOjI6IklEIjtzOjMyOiI4MWYwNTBlNmY3NzE0MGZlMjRjNmNlZmMwNjBhN2MzZSI7czoyOiJhbSI7aToxO30%3D
HTTP Response Headers
X-Powered-By  PHP/4.3.9
Keep-Alive  timeout=15, max=100
Connection  Keep-Alive
Transfer-Encoding  chunked
Content-Type  text/html; charset=ISO-8859-1

bcmath
BCMath support  enabled

calendar
Calendar support  enabled

com
Directive Local Value Master Value
com.allow_dcom Off Off
com.autoregister_casesensitive On On
com.autoregister_typelib Off Off
com.autoregister_verbose Off Off
com.typelib_file no value no value

ctype
ctype functions  enabled

ftp
FTP support  enabled

gd
GD Support  enabled
GD Version  bundled (2.0.28 compatible)
FreeType Support  enabled
FreeType Linkage  with freetype
GIF Read Support  enabled
GIF Create Support  enabled
JPG Support  enabled
PNG Support  enabled
WBMP Support  enabled
XBM Support  enabled

mysql
MySQL Support enabled
Active Persistent Links  0
Active Links  0
Client API version  3.23.49

Directive Local Value Master Value
mysql.allow_persistent On On
mysql.connect_timeout 60 60
mysql.default_host no value no value
mysql.default_password no value no value
mysql.default_port no value no value
mysql.default_socket no value no value
mysql.default_user no value no value
mysql.max_links Unlimited Unlimited
mysql.max_persistent Unlimited Unlimited
mysql.trace_mode Off Off

odbc
ODBC Support enabled
Active Persistent Links  0
Active Links  0
ODBC library  Win32

Directive Local Value Master Value
odbc.allow_persistent On On
odbc.check_persistent On On
odbc.default_db no value no value
odbc.default_pw no value no value
odbc.default_user no value no value
odbc.defaultbinmode return as is return as is
odbc.defaultlrl return up to 4096 bytes return up to 4096 bytes
odbc.max_links Unlimited Unlimited
odbc.max_persistent Unlimited Unlimited

overload
User-Space Object Overloading Support  enabled

pcre
PCRE (Perl Compatible Regular Expressions) Support  enabled
PCRE Library Version  4.5 01-December-2003

session
Session Support  enabled
Registered save handlers  files user

Directive Local Value Master Value
session.auto_start Off Off
session.bug_compat_42 On On
session.bug_compat_warn On On
session.cache_expire 180 180
session.cache_limiter nocache nocache
session.cookie_domain no value no value
session.cookie_lifetime 0 0
session.cookie_path / /
session.cookie_secure Off Off
session.entropy_file no value no value
session.entropy_length 0 0
session.gc_divisor 100 100
session.gc_maxlifetime 1440 1440
session.gc_probability 1 1
session.name PHPSESSID PHPSESSID
session.referer_check no value no value
session.save_handler files files
session.save_path no value no value
session.serialize_handler php php
session.use_cookies On On
session.use_only_cookies Off Off
session.use_trans_sid Off Off

standard
Regex Library  Bundled library enabled
Dynamic Library Support  enabled
Internal Sendmail Support for Windows  enabled

Directive Local Value Master Value
assert.active 1 1
assert.bail 0 0
assert.callback no value no value
assert.quiet_eval 0 0
assert.warning 1 1
auto_detect_line_endings 0 0
default_socket_timeout 60 60
safe_mode_allowed_env_vars PHP_ PHP_
safe_mode_protected_env_vars LD_LIBRARY_PATH LD_LIBRARY_PATH
url_rewriter.tags a=href,area=href,frame=src,input=src,form=,fieldset= a=href,area=href,frame=src,input=src,form=,fieldset=
user_agent no value no value

tokenizer
Tokenizer Support  enabled

wddx
WDDX Support enabled
WDDX Session Serializer  enabled

xml
XML Support  active
XML Namespace Support  active
EXPAT Version  1.95.6

zlib
ZLib Support  enabled
Compiled Version  1.1.4
Linked Version  1.1.4

Directive Local Value Master Value
zlib.output_compression Off Off
zlib.output_compression_level -1 -1
zlib.output_handler no value no value

Additional Modules
Module Name

Environment
Variable Value
ALLUSERSPROFILE  C:\Documents and Settings\All Users
CommonProgramFiles  C:\Programmer\Fælles filer
COMPUTERNAME  SERVER1
ComSpec  C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
NUMBER_OF_PROCESSORS  1
OS  Windows_NT
Path  C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem
PATHEXT  .COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
PROCESSOR_ARCHITECTURE  x86
PROCESSOR_IDENTIFIER  x86 Family 6 Model 5 Stepping 2, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL  6
PROCESSOR_REVISION  0502
ProgramFiles  C:\Programmer
SystemDrive  C:
SystemRoot  C:\WINDOWS
TEMP  C:\WINDOWS\TEMP
TMP  C:\WINDOWS\TEMP
USERPROFILE  C:\Documents and Settings\LocalService
windir  C:\WINDOWS
AP_PARENT_PID  1564

PHP Variables
Variable Value
_REQUEST["cpg132_data"] YToyOntzOjI6IklEIjtzOjMyOiI4MWYwNTBlNmY3NzE0MGZlMjRjNmNlZmMwNjBhN2MzZSI7czoyOiJhbSI7aToxO30=
_COOKIE["cpg132_data"] YToyOntzOjI6IklEIjtzOjMyOiI4MWYwNTBlNmY3NzE0MGZlMjRjNmNlZmMwNjBhN2MzZSI7czoyOiJhbSI7aToxO30=
_SERVER["HTTP_ACCEPT"] image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/vnd.ms-powerpoint, application/vnd.ms-excel, application/msword, application/x-shockwave-flash, */*
_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"] da
_SERVER["HTTP_ACCEPT_ENCODING"] gzip, deflate
_SERVER["HTTP_USER_AGENT"] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
_SERVER["HTTP_HOST"] 192.168.2.189
_SERVER["HTTP_CONNECTION"] Keep-Alive
_SERVER["HTTP_COOKIE"] cpg132_data=YToyOntzOjI6IklEIjtzOjMyOiI4MWYwNTBlNmY3NzE0MGZlMjRjNmNlZmMwNjBhN2MzZSI7czoyOiJhbSI7aToxO30%3D
_SERVER["PATH"] C:\\WINDOWS\\system32;C:\\WINDOWS;C:\\WINDOWS\\System32\\Wbem
_SERVER["SystemRoot"] C:\\WINDOWS
_SERVER["COMSPEC"] C:\\WINDOWS\\system32\\cmd.exe
_SERVER["PATHEXT"] .COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
_SERVER["WINDIR"] C:\\WINDOWS
_SERVER["SERVER_SIGNATURE"] <address>Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.9 Server at 192.168.2.189 Port 80</address>
_SERVER["SERVER_SOFTWARE"] Apache/2.0.48 (Win32) PHP/4.3.9
_SERVER["SERVER_NAME"] 192.168.2.189
_SERVER["SERVER_ADDR"] 192.168.2.189
_SERVER["SERVER_PORT"] 80
_SERVER["REMOTE_ADDR"] 192.168.2.113
_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] C:/Apache/Apache2/htdocs
_SERVER["SERVER_ADMIN"] admin@test1.dk
_SERVER["SCRIPT_FILENAME"] C:/Apache/Apache2/htdocs/test2_php.php
_SERVER["REMOTE_PORT"] 3298
_SERVER["GATEWAY_INTERFACE"] CGI/1.1
_SERVER["SERVER_PROTOCOL"] HTTP/1.1
_SERVER["REQUEST_METHOD"] GET
_SERVER["QUERY_STRING"] no value
_SERVER["REQUEST_URI"] /test2_php.php
_SERVER["SCRIPT_NAME"] /test2_php.php
_SERVER["PHP_SELF"] /test2_php.php
_SERVER["PATH_TRANSLATED"] C:/Apache/Apache2/htdocs/test2_php.php
_SERVER["argv"] Array
(
)

_SERVER["argc"] 0
_ENV["ALLUSERSPROFILE"] C:\\Documents and Settings\\All Users
_ENV["CommonProgramFiles"] C:\\Programmer\\Fælles filer
_ENV["COMPUTERNAME"] SERVER1
_ENV["ComSpec"] C:\\WINDOWS\\system32\\cmd.exe
_ENV["NUMBER_OF_PROCESSORS"] 1
_ENV["OS"] Windows_NT
_ENV["Path"] C:\\WINDOWS\\system32;C:\\WINDOWS;C:\\WINDOWS\\System32\\Wbem
_ENV["PATHEXT"] .COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
_ENV["PROCESSOR_ARCHITECTURE"] x86
_ENV["PROCESSOR_IDENTIFIER"] x86 Family 6 Model 5 Stepping 2, GenuineIntel
_ENV["PROCESSOR_LEVEL"] 6
_ENV["PROCESSOR_REVISION"] 0502
_ENV["ProgramFiles"] C:\\Programmer
_ENV["SystemDrive"] C:
_ENV["SystemRoot"] C:\\WINDOWS
_ENV["TEMP"] C:\\WINDOWS\\TEMP
_ENV["TMP"] C:\\WINDOWS\\TEMP
_ENV["USERPROFILE"] C:\\Documents and Settings\\LocalService
_ENV["windir"] C:\\WINDOWS
_ENV["AP_PARENT_PID"] 1564

PHP License
This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the PHP License as published by the PHP Group and included in the distribution in the file: LICENSE

This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

If you did not receive a copy of the PHP license, or have any questions about PHP licensing, please contact license@php.net.
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 19:00 #7
Mht. din optimisme  ..... så gi'r jeg sku' en omgang påskebryg hvis det lykke....
Avatar billede rednex Nybegynder
23. marts 2005 - 19:18 #8
<Hugo>Vi skal nok klare den sammen os to</Hugo> :o)

Det er fint med det dump du viste. Du kan evt. prøve at ændre error_reporting i php.ini til E_ALL. Husk at genstarte apache. Så skulle du gerne kunne se alle notices, warnings og errors. Det er ikke usandsynligt at du får nogle notices på alle siderne, men prøv at se om du får flere når du prøver at logge ind.
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 19:50 #9
ok, jeg prøver ved 20:30 tiden i dag ... skal lige spise for at overleve.
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 21:01 #10
Nu har jeg ændret i C:/windows/php.ini som du bad mig om.

Ingen ændring i forhold til tidligere notices.

Coppermine har indbygget en funktion, hvor man aktiverer disse notices o.l.

Jeg har følgende notices efter forsøg på at logge ind:

Notice: Undefined index: offline in C:\Apache\Apache2\htdocs\cpg132\include\init.inc.php on line 381
Notice: Undefined index: cat_thumb in C:\Apache\Apache2\htdocs\cpg132\themes\classic\theme.php on line 1046

Men begge notices optræder også når jeg kalder Coppermine fra serveren, hvor jeg ikke har problemer med at logge på som admin.bruger. Derfor tror jeg ikke disse notices har betydning for mit problem.

Er der andet jeg kan gøre inden eller imens du installerer Coppermine ?
Avatar billede japping Nybegynder
23. marts 2005 - 22:04 #11
Jeg kigger ind igen i morgen seneste kl. 9:00.
Avatar billede rednex Nybegynder
24. marts 2005 - 14:36 #12
Så har jeg fået installeret Coppermine, og ud over et par startproblemer så kører det fint. Kan du ikke maile din httpd.conf og php.ini til mig på tgl@tgltech.dk. Så kan jeg prøve at se om jeg får de samme problemer her.

Har du prøvet om det virker med andre maskiner/klienter? Og hvilken browser kører du med? Hvis klienten er en XP - har du installeret SP2?
Avatar billede japping Nybegynder
24. marts 2005 - 18:46 #13
Filer sendt.

Andre maskiner: Nej, det har jeg ikke prøvet
Browser: IE6
SP2: det undersøger jeg lige.

Undskyld ventetiden.
Avatar billede japping Nybegynder
24. marts 2005 - 22:01 #14
SP2 er jeg i tvivl om. Jeg har forsøgt at opdatere WinXP, men der opstår fejl ved opdateringen. Måske det er pga. programmerne fra www.spywarefri.dk ?
Avatar billede rednex Nybegynder
24. marts 2005 - 23:51 #15
Mht. SP2 så skal du nok ikke regne med at den løser problemet - tværtimod. Grunden til at jeg spurgte er, at SP2 giver sikkerheden i XP et kraftigt løft. Det kan resultere i at nogen ting holder op med at virke. Nu er jeg ikke så stiv i XP (afskyr den som pesten), men på 2000 kan du højre-klikke på My Computer på skrivebordet og vælge Properties. Så burde der stå hvilken SP der er installeret.

Har du mulighed for at slå programmerne fra spywarefri fra og se om det så virker?
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 06:49 #16
Hvis vi kalder PC'erne følgende:
PC1: Server med WinXP,Apache,PHP,.....
PC2: WinXP computer hvorfra jeg gerne vil anvende serveren på PC1
Så har jeg "kun" Service Pack 1 på begge maskiner.

Jeg har prøvet at slå programmerne fra www.spywarefri.dk fra, men er ikke sikker på at jeg fik gjort det ordentligt. Jeg burde jo kunne installere Service Pack 2 på maskinerne. Derfor vil jeg nu prøve at Spywarefri-programmerne fra igen og prøve at installere Service Pack 2.

Noget nyt mht. httpd.conf og php.ini ? Virker de på din installation ?
Avatar billede rednex Nybegynder
25. marts 2005 - 07:01 #17
Check din mail ;o)
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 09:07 #18
Ok, jeg troede ikke du var så tidligt oppe ... :-)

Jeg bør lige forklare, at jeg ikke skriver www.test1.dk når jeg kalder coppermine. Jeg skriver http://192.168.2.189/cpg132/index.php. Gør det nogen forskel ? ipconfig giver følgende på serveren: ip-adresse: 192.168.2.189 og standardgateway: 192.168.2.1.

Jeg har nu sat alle sikkerhedsniveauer i IE til lav, men det virker stadigvæk ikke. Ja, jeg kører den seneste Coppermine version 1.3.2 som ikke er en opdatering.

Jeg har antivirus/firewall og lignende installeret. Jeg har også slået dem fra når jeg tester, men tror du har ret i dine antagelser mht. cookie. Det er også noget af det der står i installationsvejledningen.
Jeg undrer mig samtidigt over, at jeg ikke kan opdatere WinXP til SP2.

Jeg ser derfor 2 muligheder nu:
1) Afinstallere alle programmer fra www.spywarefri.dk og installere WinXP på ny.
2) Nogen hjælper mig med at løse dette winXP opgraderingsproblem, da det sikkert hænger sammen med mit Coppermine-problem

Har du nogle input til dette eller andre løsningsforslag ?
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 09:19 #19
Efter flere forsøg med installering af opdateringer af WinXP, har jeg måske fundet ud af hvorfor jeg ikke kan installere opadteringen. Under status for opdateringen står der "Anulleret" ud for nogle af filerne. Måske er det fordi jeg har afvist opdateringen på et tidspunkt og nu kan WinXP så ikke installere de seneste pakker. Jeg vil derfor gå i gang instalering af de "anullerede" pakker. Jeg vender tilbage når dette er gjort og testet.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 10:58 #20
Så har jeg forsøgt at opdatere WinXP på begge maskiner, men det er ikke muligt. Jeg fatter ikke hvad der er galt ...
Jeg vælger "windows update" og følger vejledningen. Det ender som sagt med at installationen afvises.

Jeg afventer svar på mine forslag kl. 9:07.
Avatar billede rednex Nybegynder
25. marts 2005 - 12:17 #21
Jeg skyndte mig også at lægge mig ned og sove igen :o)

Jeg sender dig lige en mail med et link og et login, så kan vi prøve at se om det virker hos dig på min server. Jeg kan desværre ikke hjælpe med opdateringen af XP.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 18:44 #22
Hej igen ... håber du er vågnet igen ...

MANGE tak for din mail. Det var interessant at opdage, at jeg kan logge på din installation af Coppermine fra såvel PC1 som PC2. Hvad kan vi så bruge det til ?
Følgende facts haves:
- PC1 er serveren med Coppermine
- Jeg kan godt logge på Coppermine fra IE på PC1
- PC2 er PCeren som skal kunne bruge serveren på PC1
- PC1 og PC2 kan godt logge på REDNEX's version af Coppermine på internettet, derfor er der intet i vejen med IE, Cookies eller andet på PC1 og PC2
- PC2 kan IKKE logge på PC1 serveren

Jeg gætter derfor på, at det er mit netværk den er gal med. Enten fordi mine LAN-settings er forkerte eller fordi min router er sat forkert op.

Har du nogle input til den slaks REDNEX ?
Avatar billede rednex Nybegynder
25. marts 2005 - 19:56 #23
Hmmm, mystikken breder sig :o/

Med mindre din router sidder mellem de to maskiner (altså maskinerne sidder på forskellige subnets), så kan vi godt udelukke den.

Jeg har sat en anden server op (sender info på mail) med dine config filer. Så må vi se om du kan logge på den.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 21:34 #24
Jeg ser positivt på dette. Dit link gør, at vi kan udelukke opsætning af IE og WinXP.

Min router er en SMC2804WBR V.2 - men det sjove er jo at jeg godt kan se hjemmesiderne på serveren .... derfor tænker jeg at det er noget opsætningshalløj i Appache, PHP, MySQL eller Coppermine der driller.

Jeg tjekker lige mail og vender straks tilbage med resultatet.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 21:45 #25
Jeg har nu prøvet dine 2 link. Det første med http://www......... giver fejlmeddelelsen:
ERROR
The requested URL could not be retrieved.
while trying to retrieve the URL: http://www......
The following error was encountered:
Access Denied
Access control configur .........
..
...

Når jeg prøver dit link http://xx.xxx.xxx.xxx./ .... får jeg hovedsiden på dit domæne.
Avatar billede rednex Nybegynder
25. marts 2005 - 21:50 #26
DOH, jeg havde lige glemt det med port 81 (http://x.x.x.x:81...) på den sidste. Hvis du har tid lyst og lejlighed kan du ringe til mig nu.

Det undrer mig godt nok lidt at du får en fejl på den første - jeg fik en kammerat til at checke at det virkede hos ham.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 23:50 #27
Når jeg sætter port 81 på den sidste, tja .... så virker den heller ikke.

Nu er vi ude hvor jeg slet ikke kan følge med.
Avatar billede japping Nybegynder
25. marts 2005 - 23:51 #28
OBS: Jeg ringer først i morgen og slutter for i dag.
Avatar billede japping Nybegynder
28. marts 2005 - 10:36 #29
OBS: Denne diskussion vil blive taget op igen om 14 dage.
Avatar billede japping Nybegynder
20. maj 2005 - 11:31 #30
Problemet er løst.