Avatar billede iknow23 Nybegynder
22. marts 2005 - 16:25 Der er 2 kommentarer

SMS Script (script der sendere en hyper terminal kommando)

Hej alle,
jeg skal sende en sms via min mobil som er tilsluttet til min pc (via com4)
det virker perfekt når jeg fyrer nedenstående modem commando af, i hyperterminal.
-----------------------------------
AT+CMGF=1[Enter]
AT+CMGS="+4520202020"[Enter]
>Please call office^Z
-----------------------------------

så sender den en sms til det nummer jeg angiver i "+4520202020".

MEN, det program jeg har, skal starte en form for script, (ligemeget hvilket slags script, men helst noget bat fil eller noget) som så kan åbne hyperterminal, og automatisk køre den tekst ind i hyperterminal.

hvordan kan man lave et script der åber hyperterminal op, selv skriver den der ovenstående tekst ind, og lukker scriptet igen?!!!..

jeg kunne ikke lave 'properties' på en genvej af hyperterminal session, og angive ekstra parameter. =(

HJÆÆÆLP PLEASE!!!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. marts 2005 - 19:21 #1
Med lidt held kan du gøre det ved at kopiere en fil med kommandoerne til com4:

copy myfile.txt com4:

myfile.txt bør så indeholde:
AT+CMGF=1
AT+CMGS="+4520202020"
>Please call office

Jeg er ikke sikker på hvordan det vil gå med CTRL+Z.

Jeg kunne måske overtales til at lave et lille program.
Avatar billede iknow23 Nybegynder
23. marts 2005 - 11:25 #2
det hjalp ikke..

heller ikk når man laver copy con com4:
AT+CMGF=1{ENTER}
AT+CMGS="+4523330554"{ENTER}
Please call office{ENTER}
^Z^Z

men den kan ringe op, hvis man skriver copy con com4:
atdt 112{ENTER}

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..........

jeg vil have et script der kan køres, (helst en bat fil) der sender de ovenstående kommandoer til min com4, så min mobil sender en sms!!.. det virker kun fra hyperterminalen.. kan man virkelig ikke skrive et script, der køres i hyperterminalen?..