Avatar billede torving Nybegynder
22. marts 2005 - 14:46 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Timer i C#.net

Hej.

Mit problem er følgende.
Jeg har en label som sættes til at være visible når der trykkes på en bestemt knap, og det virker jo som det burde. Men samme
knap vil jeg have til at starte en timer op som så efter ca. 5 sekunder skal timeren kalde et event som gør at lablen bliver usynlig igen.
Har prøvet med System.Timers.Timer, men der sker bare minus.

/Mht
Avatar billede torving Nybegynder
22. marts 2005 - 14:56 #2
Det er ikke en applikation. Det en webside.
Har en knap i et Grid som når der trykkes på den skal forudsage at timeren aktivres.
Timeren skal så efter f.eks 5 sekunder sætte lablen.Visible = false.
Avatar billede torving Nybegynder
22. marts 2005 - 15:12 #3
Er faktisk i tvivl om at det kan lade sig gøre. Så skal clienten vel egentlig foretage regelmæssige postbacks for at siden vil ændre sig. Så selv om timeren virker så vil brugeren ikke se ændringerne som er sket vel?
Er lige lidt i tvivl her. Håber der er nogen som lige har en ide, eller bare bekræfte mig i ovenstående. Så jeg ikke for mere gråt hår.. hehe
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 15:18 #4
Komplet eksempel:

        private System.Threading.Timer t;
        void Button1Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            this.label1.Visible = true;
            t = new System.Threading.Timer(new System.Threading.TimerCallback(InvisibleAgain), null, 5000, System.Threading.Timeout.Infinite);
        }
        public void InvisibleAgain(Object o)
        {
            t.Dispose();
            this.label1.Visible = false;
        }

Men når det er en web side så skal du vel have lavet en client side JavaScript
løsning !?
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2005 - 15:38 #5
med javascript er det ikke det store problem:

<script language="javascript">

  void hej() {
      var div = document.getElementById('hej');

      div.style.visibility = 'hidden';

      setTimeout(div.style.visibility = 'visible', 5000);
  }

</script>

<input type="button" onClick="hej();" Value="Hej">

<div id="hej">hej</div>

det er psuodo-kode, da jeg ikke lige kan huske hvordan man manipulere med styles i javascript, men her har du i hvert fald konceptet i det
Avatar billede torving Nybegynder
22. marts 2005 - 16:04 #6
arne du smider bare et svar. Du bekræftede hvad jeg ville vide. Tak skal du have.
Avatar billede torving Nybegynder
22. marts 2005 - 16:36 #7
Cyberfessor du smider også bare lige et svar. Havde ikke lige set din kommentar.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 16:37 #8
kommer her
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2005 - 17:32 #9
svar