Avatar billede mhq Nybegynder
22. marts 2005 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Combobox - combobox- tabelopdatering

Har en tabel (T_TidReg), hvor en record udfyldes med bla. data fra to andre tabeller: T_Kategori og T_Opgaver

T_Opgaver indeholder data der er underpunkter til T_Kategori:
T_Kategori:
  Internt
  Eksternt
T_Opgaver
  Undervisning  (kun for kategori Internt)
  Administration (kun for kategori Internt)
  Inspektion    (kun for kategori Eksternt)
  Møder          (kun for kategori Eksternt)
Records i T_TidReg kunne eks være:
Start  Slut    Kategori    Opgave
08:00  09:00  Internt      Undervisning
09:30  10:00  Eksternt    Inspektion
Jeg får fint nok mulighederne i Opgave feltet filtreret sådan, at kun opgaver mulige i relation til valg af Kategori kan vælges.
(Me.OpgaveIDnr.Rowsource = SELECT * FROM T_Opgave WHERE KategoriIDnr=" & Me.KategoriIDnr) (Event: AfterUpdate)

MEN,- og her er problemerne:
1) Når jeg i FORMen til T_TidReg vælger Kategori, slettes de tidligere registreringer i Opgave feltet, for ALLE de andre records i T_TidReg.
SPØRGSMÅL: Hvordan undgår jeg at valgt Opgave i record 1,2,3 ... slettes, når jeg vælger ny Kategori til record n?

2) Valg af Opgave er altid afhængig af hvilken Kategori jeg valgte sidst, og altså ikke (som var hensigten), at være afhængig af valgt Kategori for hver enkelt record.
Spørgsmål: Hvordan sikrer jeg, at valg af Opgave er afhængig af valgt Kategori i den aktuelle record?
Avatar billede terry Ekspert
22. marts 2005 - 18:21 #1
If I could see the datbase it may be easier to understand what the problem is. Can you send me the database to look at?

eksperten@NOSPAMsanthell.dk
remove NOSPAM
Avatar billede terry Ekspert
25. marts 2005 - 20:32 #2
Not quite sure how to explain this so that ytou can undertstand the problem!

When you filter the values in the "opgave" combo depending on the selection made in the kategori combo, values previously selected in the "Opgave" field may not be in the new filtered values. If they arent then this is why they seem to be deleted (not visible). If you look in the table you will see that the values do in fact exist.
A method you can use is to use a query for the form so that you include the text field from t_Opgave. Then add this field to the form so that it covers the text part of the combo box. Now when you choose a value from the combo it will be displaye in the text field. Then when you makea new selection from the kategori combo the Opgave value will still be displayed.
Hope you understand what I mean.
Avatar billede terry Ekspert
29. marts 2005 - 09:25 #3
hope my answer helped?
and thanks

mvh
Terry
Avatar billede mhq Nybegynder
29. marts 2005 - 20:03 #4
Great help. Thanks alot. Always usefull answers from you, and answers that can be used in other situations.
M