Avatar billede kriskrisk Nybegynder
22. marts 2005 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kald af regression, solver mm. via VBA-makro

Hvis man optager en makro i Excel, hvor man f.eks. laver en regressionsanalyse vha. "Data Analysis" -> "Regression" bliver den registreret i VBA-editoren som:

Sub Macro()

    Application.Run "ATPVBAEN.XLA!Regress", ActiveSheet.Range("$A$2:$A$27"), ActiveSheet.Range("$B$2:$B$27"), False, False, , ActiveSheet.Range("$A$30"), True, False, False, False, , False

End Sub

Når man derefter spiller makroen igen, kommer der en fejl, hvor der står at "ATPVBAEN.XLA" ikke findes. Problem er det samme, hvis man optager en makro med solveren eller de andre indbyggede makroer i Excel.

Hvad skal man ændre, før det virker?
Avatar billede bak Seniormester
22. marts 2005 - 15:07 #1
hvis funktionenerne fra analysis toolpak skal bruges af VBA (af makroer) skal du under Funktioner / Tilføjelsesprogrammer have indlæst/sat flueben ved begge Toolpak's

Analysis ToolPak
Analysis ToolPak - VBA

Den første bruges af de funktioner der er til rådighed i excel og den anden af de der er tilrådighed i VBA
Avatar billede kriskrisk Nybegynder
22. marts 2005 - 16:56 #2
Det virker sørme. Tak for det!
Avatar billede bak Seniormester
23. marts 2005 - 15:30 #3
velbekomme :-)