Avatar billede julie76 Nybegynder
28. marts 2001 - 00:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Enkelt password

Jeg har følgende password-script:

(Default.asp:)

<form action=\"session.asp\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"password\"> <input type=\"submit\" value=\"login\">
</form>

(Session.asp:)

<%
If Request.Form(\"password\") = \"mit_password\" Then
Session(\"password\") = \"password\"
Response.Redirect(\"privatside.html\")
else
response.redirect(\"fejl.html\")
End if
%>

Hertil tre spørgsmål:

1) Når password´et indtastes i feltet, kan det jo ses hvad der indtastes. Desuden kan computeren huske indtastningen bagefter, så den skriver hele password´et, hvis man trykker det/de første tegn ind. Hvordan skal mit script se ud, hvis de indtastede tegn skal laves om til **** ?

2) Hvordan sættes curseren til at stå i feltet, når man \"ryger\" ind på siden?

3) Ved en forkert indtastning henviser \"session\" til en html-side med en fejlmeddelelse. Kan det ikke laves sådan, at der bare kommer en \"alert\" frem med en fejlmeddelelse uden at brugeren sendes videre til en ny side?

Håber nogen kan hjælpe mig snart med en skræddersyet løsning... så er der til gengæld gode point at hente!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 00:36 #1
Du skal nok ikke meget herinde siden du afsætter alle dine point hva´??
Avatar billede dna Nybegynder
28. marts 2001 - 00:42 #2
Skriv type=\"password\" istedet for type=\"text\"
Avatar billede dna Nybegynder
28. marts 2001 - 00:42 #3
...det var svar på spørgsmål 1
Avatar billede dna Nybegynder
28. marts 2001 - 00:46 #4
Til spørgsmål 3:

else %>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
  alert(\'advarsel\');
-->
</script>

<% End if
Avatar billede dna Nybegynder
28. marts 2001 - 00:46 #5
Så har jeg da svaret dig på 2 ud af 3 spørgsmål.... det sidste er jeg ikke lige sikker på !!!

dna
Avatar billede julie76 Nybegynder
28. marts 2001 - 00:50 #6
nikolajdu----> Nej, det har du ret i... Er det et problem for dig, siden du gider kommentere??

dna------> 1000 tak - dejligt du kunne hjælpe :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2001 - 01:54 #7
julie76 - Ja det er det.
Avatar billede dna Nybegynder
28. marts 2001 - 07:22 #8
nikolajdu: for 2 brugere som os to, der bruger meget tid herinde, virker det jo helt fjollet med så mange point !!!! enig !!!

dna
Avatar billede julie76 Nybegynder
28. marts 2001 - 09:11 #9
Jeg går ud fra, at I to primært svarer for at hjælpe. Jeg kunne jo også bare have sat 10 point ud...

Men man er åbenbart ikke velkommen her, hvis man ikke er hardcore-programmør!!
Hav et godt liv!