Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
21. marts 2005 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Del op efter 120 tegn, og del ved sidste mellemrum.

Jeg søger en Regular Expression der er kompatibel i Java - der kan dele en lang sætning op af 120 tegn, og dele ved det sidste mellemrum i sætningen, så den bliver delt 'pænt'.
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2005 - 00:58 #1
Sådan en ville jeg også gerne kende, men som jeg forstår regexps er det ikke en mulighed !-)

-- så du må iterere dig balæns fra maxlængden, dele ved første mellemrum, klippe det før deleingen ud og så gentage processen ...

-- man er den først implementeret i en funktion i en klasse er det jo også nemt nok at bruge den indtil det ikke mere giver mening, når strengen er kortere end maxlængden !o]
Avatar billede tagman Nybegynder
30. april 2005 - 15:29 #2
Kan du ikke lave sådan en regel her:

"Del ved først-kommende mellemrum efter 100 tegn"

Du kan herefter brug en sub_str/left funktion i Java til at forsikre dig, at teksten ikke bliver længere end 120.

pattern:
/^(.{100}.*?\s+).*/

replacement:
$1
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
16. juni 2009 - 23:50 #3
Dem der ønsker point, skriv et svar
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2009 - 11:48 #4
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2009 - 13:29 #5
-- og tak for point ,~}