Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. marts 2005 - 15:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan denne stump kode ikke sende mail ud

Den kommer med denne fejl

Ran into problems sending Mail. Response: 452 Too many recipients

DEBUG MODE

Line : 164
File : /var/www/forum/includes/smtp.php

Så jeg har sat koden ind

<?php
/***************************************************************************
*                              smtp.php
*                      -------------------
*  begin                : Wed May 09 2001
*  copyright            : (C) 2001 The phpBB Group
*  email                : support@phpbb.com
*
*  $Id: smtp.php,v 1.16.2.9 2003/07/18 16:34:01 acydburn Exp $
*
***************************************************************************/

/***************************************************************************
*
*  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
*  it under the terms of the GNU General Public License as published by
*  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
*  (at your option) any later version.
*
***************************************************************************/

define('SMTP_INCLUDED', 1);

//
// This function has been modified as provided
// by SirSir to allow multiline responses when
// using SMTP Extensions
//
function server_parse($socket, $response, $line = __LINE__)
{
    while (substr($server_response, 3, 1) != ' ')
    {
        if (!($server_response = fgets($socket, 256)))
        {
            message_die(GENERAL_ERROR, "Couldn't get mail server response codes", "", $line, __FILE__);
        }

    if (!(substr($server_response, 0, 3) == $response))
    {
        message_die(GENERAL_ERROR, "Ran into problems sending Mail. Response: $server_response", "", $line, __FILE__);
    }

// Replacement or substitute for PHP's mail command
function smtpmail($mail_to, $subject, $message, $headers = '')
{
    global $board_config;

    // Fix any bare linefeeds in the message to make it RFC821 Compliant.
    $message = preg_replace("#(?<!\r)\n#si", "\r\n", $message);

    if ($headers != '')
    {
        if (is_array($headers))
        {
            if (sizeof($headers) > 1)
            {
                $headers = join("\n", $headers);
            }
            else
            {
                $headers = $headers[0];
            }
        $headers = chop($headers);

        // Make sure there are no bare linefeeds in the headers
        $headers = preg_replace('#(?<!\r)\n#si', "\r\n", $headers);

        // Ok this is rather confusing all things considered,
        // but we have to grab bcc and cc headers and treat them differently
        // Something we really didn't take into consideration originally
        $header_array = explode("\r\n", $headers);
        @reset($header_array);

        $headers = '';
        while(list(, $header) = each($header_array))
        {
            if (preg_match('#^cc:#si', $header))
            {
                $cc = preg_replace('#^cc:(.*)#si', '\1', $header);
            }
            else if (preg_match('#^bcc:#si', $header))
            {
                $bcc = preg_replace('#^bcc:(.*)#si', '\1', $header);
                $header = '';
            }
            $headers .= ($header != '') ? $header . "\r\n" : '';
        }

        $headers = chop($headers);
        $cc = explode(', ', $cc);
        $bcc = explode(', ', $bcc);
    }

    if (trim($subject) == '')
    {
        message_die(GENERAL_ERROR, "No email Subject specified", "", __LINE__, __FILE__);
    }

    if (trim($message) == '')
    {
        message_die(GENERAL_ERROR, "Email message was blank", "", __LINE__, __FILE__);
    }

    // Ok we have error checked as much as we can to this point let's get on
    // it already.
    if( !$socket = fsockopen($board_config['smtp_host'], 25, $errno, $errstr, 20) )
    {
        message_die(GENERAL_ERROR, "Could not connect to smtp host : $errno : $errstr", "", __LINE__, __FILE__);
    }

    // Wait for reply
    server_parse($socket, "220", __LINE__);

    // Do we want to use AUTH?, send RFC2554 EHLO, else send RFC821 HELO
    // This improved as provided by SirSir to accomodate
    if( !empty($board_config['smtp_username']) && !empty($board_config['smtp_password']) )
    {
        fputs($socket, "EHLO " . $board_config['smtp_host'] . "\r\n");
        server_parse($socket, "250", __LINE__);

        fputs($socket, "AUTH LOGIN\r\n");
        server_parse($socket, "334", __LINE__);

        fputs($socket, base64_encode($board_config['smtp_username']) . "\r\n");
        server_parse($socket, "334", __LINE__);

        fputs($socket, base64_encode($board_config['smtp_password']) . "\r\n");
        server_parse($socket, "235", __LINE__);
    }
    else
    {
        fputs($socket, "HELO " . $board_config['smtp_host'] . "\r\n");
        server_parse($socket, "400", __LINE__);
    }

    // From this point onward most server response codes should be 250
    // Specify who the mail is from....
    fputs($socket, "MAIL FROM: <" . $board_config['board_email'] . ">\r\n");
    server_parse($socket, "250", __LINE__);

    // Specify each user to send to and build to header.
    $to_header = '';

    // Add an additional bit of error checking to the To field.
    $mail_to = (trim($mail_to) == '') ? 'Undisclosed-recipients:;' : trim($mail_to);
    if (preg_match('#[^ ]+\@[^ ]+#', $mail_to))
    {
        fputs($socket, "RCPT TO: <$mail_to>\r\n");
        server_parse($socket, "250", __LINE__);
    }

    // Ok now do the CC and BCC fields...
    @reset($bcc);
    while(list(, $bcc_address) = each($bcc))
    {
        // Add an additional bit of error checking to bcc header...
        $bcc_address = trim($bcc_address);
        if (preg_match('#[^ ]+\@[^ ]+#', $bcc_address))
        {
            fputs($socket, "RCPT TO: <$bcc_address>\r\n");
            server_parse($socket, "250", __LINE__);
        }

    @reset($cc);
    while(list(, $cc_address) = each($cc))
    {
        // Add an additional bit of error checking to cc header
        $cc_address = trim($cc_address);
        if (preg_match('#[^ ]+\@[^ ]+#', $cc_address))
        {
            fputs($socket, "RCPT TO: <$cc_address>\r\n");
            server_parse($socket, "250", __LINE__);
        }

    // Ok now we tell the server we are ready to start sending data
    fputs($socket, "DATA\r\n");

    // This is the last response code we look for until the end of the message.
    server_parse($socket, "354", __LINE__);

    // Send the Subject Line...
    fputs($socket, "Subject: $subject\r\n");

    // Now the To Header.
    fputs($socket, "To: $mail_to\r\n");

    // Now any custom headers....
    fputs($socket, "$headers\r\n\r\n");

    // Ok now we are ready for the message...
    fputs($socket, "$message\r\n");

    // Ok the all the ingredients are mixed in let's cook this puppy...
    fputs($socket, ".\r\n");
    server_parse($socket, "250", __LINE__);

    // Now tell the server we are done and close the socket...
    fputs($socket, "QUIT\r\n");
    fclose($socket);

    return TRUE;
}

?>
Avatar billede barklund Nybegynder
21. marts 2005 - 15:09 #1
Hm, fejlkoden hedder nu godt nok:

552 Too many recipients

Og den kommer, hvis der er over 100 modtagere:

            recipients buffer

              The maximum total number of recipients that must be
              buffered is 100 recipients.

Ref: http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html

--
Morten Barklund
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. marts 2005 - 15:11 #2
kan det ikke laves om
Avatar billede madssj Nybegynder
21. marts 2005 - 15:12 #3
Jo.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. marts 2005 - 15:13 #4
jeg har forresten egen mailserver hvis det skulle hjælpe.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. marts 2005 - 15:15 #5
hvordan
Avatar billede barklund Nybegynder
21. marts 2005 - 15:15 #6
Du kan vel lave dig en ny rfc eller finde noget mailserver-software, der ikke overholder rfc'en.
Avatar billede madssj Nybegynder
21. marts 2005 - 15:17 #7
Hvis det er en postfix mail server kan du kigge på smtpd_recipient_limit.
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2005 - 15:17 #8
du kunne også dele det op i blokke af 100 mails :)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. marts 2005 - 20:48 #9
Jeg har MDaemon som mailserver, skulle den ikke kunne klare det.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
21. marts 2005 - 20:51 #10
Smtp.mail.dk kan hellere ikke sende så mange mails.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
22. marts 2005 - 14:16 #11
Hvad gør jeg?
Avatar billede bromer Nybegynder
22. marts 2005 - 14:18 #12
jamen standarden foreskriver jo 100 mails af en grund. Hvorfor deler du det ikke op i en løkke der sender 100 mails af gangen? (som jeg egentlig skrev tidligere)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
22. marts 2005 - 14:25 #13
ok, hvordan gør jeg det
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
27. marts 2005 - 17:14 #14
Har fået det til at virke, det var opsætning på mailserveren.
Avatar billede barklund Nybegynder
27. marts 2005 - 17:20 #15
Det gjorde da ikke vores svar mindre korrekte?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
27. marts 2005 - 17:22 #16
det var ingen der kunne fortælle mig hvor
Avatar billede bromer Nybegynder
27. marts 2005 - 17:47 #17
ravsted-dk: Du har vist misforstået det lidt. Det spørgsmål du stilte blev besvaret med hurtigt og fuldstændigt korrekt af barklund et al. Så var folk så bare flinke nok til at hjælpe dig videre med dit problem, men dit spørgsmål blev besvaret.