Avatar billede eilif Nybegynder
21. marts 2005 - 11:43 Der er 1 kommentar

Forum cookie

Jeg har et problem, jeg kan ikke finde min cookie, eller læse den, det vil sige at den gateway jeg har sat på siden for at koble op til selvets chatring, ikke kan logge på, da den ingen oplysninger får. den strang vi bruger er følgende ---->>>>

$cookieID = $HTTP_COOKIE_VARS["phpbb2mysql_data"]["user_id"];

Det burde være rigtigt men den vil ikke, siden hvor man skal kunne logge på fra hedder http://witchcircle.dk

Hvis en af jeg selv vil prøve at se hvad den siger, kan man bruge dette link----->>>>>

http://witchcircle.dk/phpBB2/chat.php

Håber i kan hjælpe da vi nu har brugt over fjorten dage på at koble et ellers ret nem gateway til vores forum.
Avatar billede eilif Nybegynder
21. marts 2005 - 12:42 #1
<?php

//
// Redigere nedenstående oplysninger, så de passer til din database/mySQL/tabel
//

$server = ""; // Hvor scriptet skal oprette en mySQL forbindelse til
$username = ""; // Brugernavn som forsøges med på mySQL
$password = ""; // Adgangskoden som forsøges med
$db = ""; // Databasen hvor bruger informationerne ligger
$TABEL = ""; // Tablen hvor bruger informationerne ligger

$M_USER = "username"; // Kolume navn hvor brugerens brugernavn er i
$M_PASS = "user_password";
$M_NAME = "username"; // Kolume navn hvor brugerens chat el. brugernavnet er i
$M_EMAIL = "user_email"; // Kolume navn hvor brugerens email er i
$M_ID = "user_id";

$cookieID = $HTTP_COOKIE_VARS["phpbb2mysql_data"]["user_id"]; // Henter brugerid fra cookie (session objekt kan også bruges)
$channelID = ""; // Dit kanalID - udleveres af Selvet

//
// REDIGER IKKE NOGET UNDER DENNE LINJE!!! OVERHOVEDET... DA CHAT-RINGEN KAN GÅ NED VED DET
//

if ($cookie != "") {
    echo("udskriver cookie:<br>");
    echo($cookie);
    }
    echo("finder intet i cookies<br><br>");

// Hvis brugeren ikke findes, skal chatten nok viderestille brugeren til login-siden
echo;("location: http://www.selvet.dk/chat/commonGateway.asp?channelID=" . trim($channelID) . "&foreignChannelID=" . $HTTP_GET_VARS['foreignChannelID'] . "&email=" . urlencode($email) . "&memberID=" . $memberID . "&nick=" . urlencode($nick));

//mysql_free_result($qh);

?>

Her er helle scriptet