Avatar billede simonsenpq Nybegynder
21. marts 2005 - 10:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webalizer - sites vs. visits

Jeg har kigget lidt på  http://www.mrunix.net/webalizer/webalizer_help.html for at forstå min statistik genereret af webalizer.

Ud fra definitionerne af sites og visits på ovennævnte side kan jeg ikke helt forstå, hvordan jeg på nogen dage kan have flere sites end visits. Nogen som kan forklare mig det?
Avatar billede Hald Praktikant
21. marts 2005 - 10:36 #1
okay, det er ret simpelt.

Lad os sige at din side hedder 123.dk, den besøger jeg.. det er 1 visit fra min ip adresse..

men jeg kan jo godt sidde og klikke på nogle links og menu'er på din side, så jeg måske ser 3-7 forskellige html, asp eller php sider under din hjemmeside.

hver gang jeg ser en ny side, så tæller den 1 site mere..

det står også meget klart.

Sites  is the number of unique IP addresses/hostnames that made requests to the server.

så det vil sige at din statistik kan se, hov den IP har været [logget] der tidligere, så tæller den ikke for et visit mere, men tæller nu som Sites.
Avatar billede Hald Praktikant
29. marts 2005 - 08:42 #2
hmm her sker ik så meget..
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
29. marts 2005 - 11:54 #3
Undskyld... glemte vist at svare...

> hver gang jeg ser en ny side, så tæller den 1 site mere

Nix, det er ikke korrekt. For som der står, tæller den kun een gang pr. unikke ip-adresse.
Tallene for mine sites og visits er cirka lige store - nogle dage er det ene tal lidt større end det andet - andre dage omvendt.
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
12. august 2005 - 12:30 #4
Intet brugbart svar. Lukker.