Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 22:36 Der er 21 kommentarer

Netscape redder!!!

Hej.
min side er bygget i stones webwritter og har lavet css2 som styre dens udseende, men desværre er det således at den er svær at med netscape. det er da fandens med de 2 browser.. hvad kan jeg gøre så nemt som muligt. der tænker jeg på \" start med at lave siderne om\" ikke er den nemmeste...
Avatar billede krusell Nybegynder
27. marts 2001 - 22:38 #1
Nøjes med at lave den, så den kan bruges i IE, da det er den absolut mest udbredte...
Ellers bare sørg for den er brugbar i Netscape...
27. marts 2001 - 22:40 #2
Lad os se hvad der er galt, url??
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 22:45 #3
Her er to tips:

Skjul udvalgte CSS-koder for Netscape 4
http://www.html.dk/artikler/00014/

Browser Detection med ASP : Netscape 4
http://www.html.dk/scripts/asp/00001/

Som \'krusell\' ganske rigtigt påpeger er det ofte nok at det \"bare fungerer\" i Netscape 4. Med de to ovennævnte måder er det faktisk muligt at lave i langt de fleste tilfælde uden at skulle lave hele sitet om.

Held og lykke med det :)
Jonas
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 22:48 #4
hov, nåja..
www.data-lageret.dk
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 22:49 #5
tst.. det er således at skriften og min lille ikon i toppen er utydeligt. ja, generalt er det laushit...
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 22:57 #6
okey, og hvor helt konkret skal din kode indsættes?
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:03 #7
desuden søger jeg gode råd om siden i et andet spørgsmål..
http://www.eksperten.dk/spm/59875
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 23:04 #8
Det kommer lidt an på....

Det første du kan gøre er at finde de koder i stylesheet\'et, som volder problemer for NN4. Typisk positioning, floats, eller lignende.

Når du har lokaliseret \"problemet\" kan du skjule koden for Netscape ved i din CSS at skrive:

@media {
koden her
}

Alternativt kan du anvende ASP scriptet til at lave helt alternative koder til Netscape 4 - eller give den sit eget stylesheet.

Mvh
Jonas
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:08 #9
aha, altså
@media {
Imellem den normale kode
}
eller hva??
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 23:09 #10
Ang. gode råd:

Du bør klart overveje en database-løsning. Det vil på sigt spare dig for meget arbejde, og give mange flere muligheder.

ASP og Access databaser er ikke så svært - hvis du allerede koder HTML med en teksteditor kan du komme MEGET langt på 3-4 dage. Jeg har skrevet en tutorial i ASP, som starter helt fra bunden:
http://www.html.dk/tutorials/asp/

Mvh
Jonas
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 23:11 #11
Netop:

Hvis du vil skjule koden:

h1 {color:red;}

Skriver du:

@media screen {
h1 {color:red;}
}

Mvh
Jonas
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:18 #12
okey, acces database har jeg lavet, men det så ud af ht i html format.
Jeg ønsker en nemmer metode samt udseende.
okey prøver lige koden....
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:32 #13
ok, men det er besværgligt...
har lige gennemgået mine css2, og det laver helt rav iden, noget virkede og andet skal laves om for at eks. bagrundsfarven virker...
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 23:41 #14
Ja - der er jo heller ingen der har sagt det skal være nemt ;-)

Men det er rigtigt at det kan tage tid - sådan er det - Det tager lidt tid at få et site til at spille både i Netscape 4 og andre browsere.

God arbejdslyst :)
Jonas
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 23:50 #15
jonas...
ja, men når din body{ har de koder selve body skal have så er det lidt svært at få det til at virke ik...
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 00:14 #16
Ikke forstået - hvad mener du?
Jonas
Avatar billede gorba Nybegynder
30. marts 2001 - 21:51 #17
hej igen....
det lykkes at få det til at se ordenligt ud, men...
Æ-Ø-Å bliver til ????
Stones konvetere selv koderne, det kan jeg se, og jeg har gjordt følgende....
I netscape preference har jeg indsat sproget dansk da det er et uk-netscape jeg køre med.
og ...
indsat følgende koder:
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\" LANG=\"DA\">
OG <!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//DA\" LANG=\"DA\">
intet har hjulpet....
hva skal der til??
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
30. marts 2001 - 22:01 #18
Ser ÆØÅ forkerte ud i browseren eller i koden?

Hvis det er i browseren: Prøv at indsætte denne Metakode:

<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

Hvis det er i koden, så må du kunne indstille Stones til at holde nallerne fra dine danske tegn.

Mvh
Jonas
Avatar billede gorba Nybegynder
30. marts 2001 - 22:08 #19
de er kode rigtigt, du ved &aelig; mv...
ved at kigge under \"vis kilde\" så det må være browseren det er galt med.
netscape 4,7 !!!
jeg prøver lige...

holda ferie.. det blev med rigtige store bogstaver... hvor retter jeg det til???
ca str: 24
Avatar billede gorba Nybegynder
03. april 2001 - 23:07 #20
jonas!!!
du må gerne SVARE tak, for point
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 17:18 #21
Prøv at få styr på Netscape med et lille dhtml test, og når du ved hvordan Netscape reagerer/virker er det langt nemmere at tilrette til browseren... tjek f.eks om den overhovedet fatter dit CSS...