Avatar billede mazlar Nybegynder
21. marts 2005 - 01:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Strukturering af tabeller?

Jeg er i færd med at ville konstruere en mindre database over mine dvd-film, jeg er dog imidlertid i tvivl om hvorledes jeg skal strukturere mine tabeller mest hensigtsmæssigt?

Mit problem er at jeg har en "hoved-tabel" kaldet film, denne indeholder et id (unikt/primær nøgle) og en titel. Til hver film vil jeg så angive hvilke undertekster der er til den pågældende film, fx dansk, engelsk og tysk... og til en anden er det måske kun engelsk og tysk. Pointen er altså at det varierer fra film til film hvilke undertekster der er tilstede.

Hvordan strukterer jeg en sådan database mest hensigtmæssigt??
Avatar billede mazlar Nybegynder
21. marts 2005 - 09:08 #1
det skal lige nævnes at jeg helst vil have et lille konkret eksempel, bare med et par tabeller der bliver oprettet og sammenhængen med dem der løser mit problem.
Avatar billede kare Nybegynder
21. marts 2005 - 14:23 #2
Jeg ville lave en mange til mange relation sådan her:

Film -< undertekster >- sprog

Indholde i tabeller som ndenstående:
|Film          |
|*ID          |
|Titel        |
|Produktionsår |
|etc...        |

|Sprog        |
|*ID          |
|Sprognavn    |

|Undertekster  |
|*Film_id      | Refererer til Film.ID
|*Sprog_id    | Refererer til Sprog.ID

* angiver at det er nøglen