Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 22:23 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Problemer med internet

Hej jeg har et problem med mit internet. Nå jeg bruger firefox siger dn ofte at side ikke indeholder data eller at forbindelsen er blevet afbrudt. Explorer er bare umulig og vil ikke altid navigere og når jeg spiller WOW har jeg en utrolig høj latency/ping..

Jeg deler en 512/512 med min bror som aldrig bruger sin del, jeg kører med zone alarm antivirus og panda antivirus titanium. Er der nogen der kan forklarer mig hvad der foregår..
Mit netkort er onboard..

-nam
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 22:25 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 22:27 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:27:41, on 20-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\WebProxy.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Bidske Bjørn\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Network Firewall] C:\WINDOWS\System32\firewall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Samsung] Samsungs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows pack service] MsnMsgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Media service] svchost32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [m0D2] C:\WINDOWS\qawgov.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Samsung] Samsungs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows pack service] MsnMsgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Media service] svchost32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/6247971CanadaInc/ie/bridge-c267.cab
O16 - DPF: {AD0B8220-7DA4-4C0A-8532-B25A9F631D3D} (VacPro.internazionale_ver10) - http://advnt01.com/dialer/internazionale_ver10.CAB
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 22:28 #3
ser på det:)
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 22:34 #4
Dit problem er VIRUS

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

Tror denne er en fusker.. men du må gerne lige undersøge den før du fikser den!! find filen i windows mappen og højreklik på den vælge egenskaber og se om det er en microsoft fil.. har ALDRIG set den i en log før..
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Network Firewall] C:\WINDOWS\System32\firewall.exe

Kender du noget til disse hvis ikke fix dem.. jeg tror næppe du gør men skal sikre mig:)
O4 - HKLM\..\RunServices: [Samsung] Samsungs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Samsung] Samsungs.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Windows pack service] MsnMsgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Media service] svchost32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [m0D2] C:\WINDOWS\qawgov.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows pack service] MsnMsgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Media service] svchost32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/6247971CanadaInc/ie/bridge-c267.cab
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\WINDOWS\qawgov.exe

søg efter disse og slet dem " svcshost.exe og svchost32.exe "

Find og slet Mapperne (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

C:\Programmer\ISTsvc

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 22:39 #5
Man har haft den he pc i 2 dage og allerede virus
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 22:42 #6
hehe yup:) og en pænt del af det kan du se;)
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 23:22 #7
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:20:56, on 20-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\WebProxy.exe
C:\Documents and Settings\Bidske Bjørn\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis-1.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Agent] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O10 - Hijacked Internet access by WebHancer
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 23:22 #8
Hvilke programmer skal man have før man ikke ender i en sådan situation?
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 23:23 #9
det fortæller jeg til sidst.. men først og fremmest sp1/sp2 installeret! ser lige på den nye log
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 23:24 #10
sp1 og 2?
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 23:28 #11
Windows Service Pack 1 / 2

Hent LSP FIX http://cexx.org/lspfix.zip

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Agent] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O10 - Hijacked Internet access by WebHancer

Find og slet

C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe  -> slettede du vist ikke sidst!

søg efter disse og slet denne "svcshost.exe"

Find og slet Mapperne (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

New.Net Eller newdotNet.. kig også i mappen programs eller program files efter den.
C:\Program Files\webHancer\

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)

Hvis dit internet ikke virker skal du

Køre LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.

ps. hvis der er noget du ikke kan finde, slette eller lignende så sig det når du er færdig
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 23:29 #12
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe Jeg kan ikke finde den
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 23:30 #13
Jeg gør det i morgen. Er nød til at løbe nu.. Men tak for hjælpen så langt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. marts 2005 - 23:54 #14
<namnam>: Her er 'sangen' om nævnte ServicePack1/2 (SP1/2) - er oplevet MANGE gange - ikke kun her på eksperten:

Ka' de dog ikke snart lære det - samme plade:

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

----
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 09:44 #15
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:42:40, on 21-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\userinit.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Documents and Settings\Bidske Bjørn\Skrivebord\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet3_88.dll' missing
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 09:46 #16
Jeg kan ikke finden denne fil:C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.ex
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 11:10 #17
Majs. Er det den fil der hedder service pack 2 jeg skal hente? eller er det Internet Explorer 5.5 SP2 Full version??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. marts 2005 - 11:20 #18
ServicePack2 i første omgang - gem på HD et passende sted... Ref.: 20/03-2005 23:54:27

Men først install når putter er erklæret ren !!!
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 12:07 #19
Hvis man nu formatere og geninstallere vil det slette al vira? Min comp er spritny og der ligge intet som jeg ikke kan geninstallere på 10 min...
?? Så kunne jeg som det første hente den service pack og lægge den ind.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. marts 2005 - 12:20 #20
... det kunne være en go' idé...
MEN - Hent denne SP2 og gem på CD/USB Stick eller andet passende medie.
Det nytter jo ikke at logge på nettet for at hente pakken og imellemtiden få 'snavs' på spanden...

Ref.: 20/03-2005 23:54:27

<kalp> ?
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 14:02 #21
namnam har du prøvet windows søge funktion?
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 14:44 #22
Jeg har prøvet søge funktionen ingen held

hvordan formatere man i xp?
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 14:56 #23
Du geninstallere windows.. så formatteres din HD.. men har da et godt bud på hvordan vi sletter dem hvis du ikke har mistet modet!
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 19:47 #24
Det har jeg bestemt ikke men de driver mig til vanvid.. Sidder og ønsker mig et program der bare bomber dem der har lave alt vira i verden.
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 19:55 #25
Hav LSP klar igen.

I normal tilstand fix disse.

O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet3_88.dll' missing
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)

Genstart i fejlsikret tilstand og fix det der er tilbage!

O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet3_88.dll' missing
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)

Tryk nu på start-> kør og skriv "regedit"
tryk på rediger og søg.

Skriv "MSPRCSS32.exe" slet alt den finder med den!
gør det samme for "svcshost.exe" og for  "winpnp32.exe" og for  "newdotnet" eller "new.net"

Åben nu notepad og kopir følgende linjer ind.

attrib -h -r -s C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
del /f C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe  /q
Exit

Det er altså 3 linjer:) Gem filen på skrivebordet som "del.bat"

Dobbeltklik nu på del.bat så den starter.
Gør det igen.

Genstart normalt og ny log.

Hvis dit internet er røget
Køre LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 20:09 #26
Jeg tror der er kommet endnu mere vira på den end der va før, den opfører sig super dårligt. Jeg tror at jeg køber nogle brændbare cd'er i morgen og formatere..

Men er SP2 nok til at holde maskinen i orden?
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 20:10 #27
Den er begyndt på at smide mig ud af programmer til windows for ingenting og lave 1000 popups..
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 20:12 #28
overhovedet ikke.. du kan lige sende en ny log:)

du skal have mere en sp2.. noget antivirus og firewall også ..

det meste kan findes her http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 21:04 #29
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:04:37, on 21-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\sahagent-cdt1004.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Bidske Bjørn\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\userinit.exe
O2 - BHO: (no name) - {C3EF7A46-AAB5-4E3C-9B5B-DE731AA7D5A7} - C:\WINDOWS\System32\nhdo.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Programmer\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Media Access] C:\Program Files\Media Access\MediaAccK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hovuzkd] C:\WINDOWS\hovuzkd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHBundle] C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\sahagent-cdt1004.exe run
O4 - HKLM\..\Run: [etbrun] C:\windows\system32\elitedun32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/8.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/6247971CanadaInc/ie/bridge-c267.cab
O18 - Filter: text/html - {E07A205A-2D9D-4C19-AD5B-EAAA8C2BCE73} - C:\WINDOWS\System32\nhdo.dll
O18 - Filter: text/plain - {E07A205A-2D9D-4C19-AD5B-EAAA8C2BCE73} - C:\WINDOWS\System32\nhdo.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)

i ikke fejlsikret
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 21:06 #30
okay du får en procedure.. jeg tror faktisk bare du skal vente med at surfe til vi er færdige med den:) ved det lidt svært
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2005 - 21:09 #31
Download CWShredder (Vi skal bruge den senere)
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/spage.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\userinit.exe
O2 - BHO: (no name) - {C3EF7A46-AAB5-4E3C-9B5B-DE731AA7D5A7} - C:\WINDOWS\System32\nhdo.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Media Access] C:\Program Files\Media Access\MediaAccK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [salm] c:\temp\salm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hovuzkd] C:\WINDOWS\hovuzkd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SAHBundle] C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\sahagent-cdt1004.exe run
O4 - HKLM\..\Run: [etbrun] C:\windows\system32\elitedun32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\BIDSKE~1\LOKALE~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Update] svcshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Windows Process Class] MSPRCSS32.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in My Computer Zone, should be Internet Zone
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/8.cab
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/6247971CanadaInc/ie/bridge-c267.cab
O18 - Filter: text/html - {E07A205A-2D9D-4C19-AD5B-EAAA8C2BCE73} - C:\WINDOWS\System32\nhdo.dll
O18 - Filter: text/plain - {E07A205A-2D9D-4C19-AD5B-EAAA8C2BCE73} - C:\WINDOWS\System32\nhdo.dll
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Tryk nu på start-> kør og skriv "regedit"
tryk på rediger og søg.

Skriv "MSPRCSS32.exe" slet alt den finder med den!
gør det samme for "svcshost.exe" og for  "winpnp32.exe" og for  "newdotnet" eller "new.net" og søg til sidst efter "HomeOldSP"

Åben nu notepad og kopir følgende linjer ind.

attrib -h -r -s C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe
del /f C:\WINDOWS\System32\MSPRCSS32.exe  /q
Exit

Det er altså 3 linjer:) Gem filen på skrivebordet som "del.bat"

Dobbeltklik nu på del.bat så den starter.
Gør det igen.

Genstart normalt og ny log.

Hvis dit internet er røget
Køre LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 10:18 #32
Majs. Når jeg har når jeg hentet hele "pakken" hvilke programmer skal jeg så altid have kørende?

kalp jeg gør det om et par timer e nød til at tage på arbejde..
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 12:25 #33
Majs. jeg kan ikke få lov til at hente SP2 fra den side  linker til den når at hente imellem 4-16% og så siger den 426 connection closed.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:27 #34
vent til pc'en er ren.
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 13:43 #35
Ja, men jeg ville jo gerne have den klar til når pc'en er ren så den ikke bliver infested igen.. Men der er mange mærkelig ting med min pc nu det tager den 1000 år at starte og mit onboardlydkort er ukampdygtigt jeg tror det fedeste er at formatere og reinstallere. Skal man bare smække windows'cden i og geninstallere?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 13:48 #36
Du får den ikke ned før du har fjernet noget af alt den snavs som gør du ikke kan !
Men du burde køre proceduren igennem før der kommer mere og mere for ellers bliver vi aldrig færdige hehe du ville helt sikkert være kommet af med det meste hvis du kørte den sidst i hvertfald.

Men det er dit kald.. er der intet vigtigt på pc'en kan du selvfølgelig bare formattere den
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 13:50 #37
Der ligger intet på den af nogen som helst værdi.. Er det så nemt at man bare stikke cd'en i drevet og så kører det? Troede man skulle ud og skrive format c: og alt muligt..
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 13:51 #38
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 14:05 #39
http://www.helgec.dk/xp-install.html --> Jeg forstår den ikke. Hvad er det man skal?
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 14:10 #40
Skal man oprette en partition? jeg har da bare installeret den på den der var... Synes det virker meget indviklet.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 14:23 #41
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

måske lettere.. du skal følge det med formattering.
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 14:29 #42
Altså her om jeg har forstået det rigtig.
1) I med cd'en
2) vælge formatering
3) Windows installeres

Hvad er Dcom?
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 14:36 #43
Da jeg fik min computer stak jeg bare cd'en i og det kørte betyder det at min bios er sat til cd?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 14:38 #44
Tjah det er storset det der skal gøres:) og du ved om bios er sat rigtigt.. hvis den finder din cd så er den:)
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 14:39 #45
Cool. Når jeg har gjort det og installeret mit net igen med firewalls fra spywarefri kan jeg så nå at hente SP2 inden at der kommer onde ting ind og laver ballade igen?
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 14:39 #46
spywarefri.dk
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 14:45 #47
Du skal være hurtig med antivirus og firewall.. se her http://www.spywarefri.dk/pakken.htm der er det hele samlet.

og ellers må du gøre det.. sende mig en log ..er den ren så installere du sp2 .. du kan godt installere sp1 med det samme.
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 17:16 #48
Så er der genisntalleret og sygate kører sammen med avast
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 19:42 #49
Gider du checke den her log inden jeg installere SP2?
Avatar billede namnam Nybegynder
22. marts 2005 - 19:44 #50
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:41:38, on 22-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\userinit32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\eqxqgpy.exe
C:\WINDOWS\System32\spoolsvc.exe
C:\WINDOWS\switpb.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\setup\avast.setup
C:\Documents and Settings\Rasborg\Dokumenter\Antivirus\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,userinit32.exe
O2 - BHO: &EliteBar - {28CAEFF3-0F18-4036-B504-51D73BD81ABC} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 60.dll
O2 - BHO: &EliteSideBar - {ED103D9F-3070-4580-AB1E-E5C179C1AE41} - C:\WINDOWS\EliteSideBar\EliteSideBar 08.dll
O3 - Toolbar: &EliteBar - {825CF5BD-8862-4430-B771-0C15C5CA8DEF} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 60.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Explorer] C:\WINDOWS\System32\explorer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [oUkJKaf] C:\WINDOWS\eqxqgpy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Spooler SubSystem App] C:\WINDOWS\System32\spoolsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [etbrun] C:\windows\system32\elitehzn32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [switp] C:\WINDOWS\switpb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Client Server Runtime Process] C:\WINDOWS\System32\csrs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 01:05 #51
undskyld ventetiden.. har ikke været hjemme.. og dårlige nyheder! din pc er ikke ren for snavs!

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fixchecked" i hijackthis:

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,userinit32.exe
O2 - BHO: &EliteBar - {28CAEFF3-0F18-4036-B504-51D73BD81ABC} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 60.dll
O2 - BHO: &EliteSideBar - {ED103D9F-3070-4580-AB1E-E5C179C1AE41} - C:\WINDOWS\EliteSideBar\EliteSideBar 08.dll
O3 - Toolbar: &EliteBar - {825CF5BD-8862-4430-B771-0C15C5CA8DEF} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 60.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Explorer] C:\WINDOWS\System32\explorer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [oUkJKaf] C:\WINDOWS\eqxqgpy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Spooler SubSystem App] C:\WINDOWS\System32\spoolsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [etbrun] C:\windows\system32\elitehzn32.exe
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)

Og find ud af hvad denne process er
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\WINDOWS\eqxqgpy.exe
C:\WINDOWS\System32\spoolsvc.exe
C:\WINDOWS\switpb.exe

Mapperne (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

C:\WINDOWS\EliteToolBar\

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. marts 2005 - 09:40 #52
GENERELT: Du bør (læs=skal) install SP2 (+evt. andre pakker?) FØR FØR FØR nogen som helst førstekontakt til det 'farlige' internet (Stikket UD). Ref.: 20/03-2005 23:54:27

Gennemført flere gange som prøve: Jeg install en jomfrulig XP Pro DK - direkte nettet på - og så ikke mere. Lod den "stå". Indenfor 2min - 1 døgn blev den fyldt med skrammel; typisk sasser/blaster virussen. Og det uden at jeg havde åbnet InternetExplorer!!! (Jeg bruger et XP IMAGE så prøven er hurtig geninstaleret). Mens andre steder ka' de rulle i lang (?) før der sker noget...
Det ka' du så på en måde bekræfte...

Derfor har jeg SP2 med tilbehør på en løs CD og instal derfra osv osv...
Avatar billede namnam Nybegynder
23. marts 2005 - 17:18 #53
`Læs spm og hijack this log.. Tak for hjælpen begge to. Der er point til majs i det andet spm og point til Kalp i dette. jeg skylde jeg begge meget mere end blot point..

-Nam