Avatar billede foxladi Nybegynder
20. marts 2005 - 19:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra mysql til at indsætte vha. fwrite

jeg vil gerne danne en fil, hvor der i indholdet skal være dynamiske links.

I stedet for:

  <rdf:li rdf:resource=\"http://www.tips-og-tricks.com/tippet/200\" />

Vil jeg hente de seneste ti tips, sådan så 200 udskiftes automatisk.

Jeg har prøvet med while .. og print ... efter at have fundet data i databasen, men det virkede ikke.

Hvordan skal jeg gribe det an?
Avatar billede detox Nybegynder
20. marts 2005 - 21:00 #1
Hvad er det du henter i databasen og hvordan printer du det ud?
Avatar billede foxladi Nybegynder
21. marts 2005 - 08:41 #2
Jeg skal hente de ti nyeste tips. Stien til tippet dannes af det unikke nummer på det sammen med www.tips-og-tricks.com/tippet/ altså fx www.tips-og-tricks.com/tippet/200 ...

Længere nede skal jeg også hente en kort beskrivende tekst til tippet, men det bliver vel gjort på samme måde.

Normalt når jeg henter tips, fx til at vise alle tips med de nyeste øverst, så bruger jeg

$story = mysql_query("SELECT * FROM tabel1, tabel2 WHERE tabel1.id=tabel2.id ORDER BY time DESC") or die(mysql_error());

og bruger herefter WHILE og PRINT:

while ($row = mysql_fetch_array($story)) {
print "
<a class="titel" href="/tippet/'.$row['sid'].'"> osv.";}

Men det kan jeg ikke få til at virke i dette tilfælde.
Avatar billede foxladi Nybegynder
21. marts 2005 - 15:18 #3
Jeg har løst problemet ved at lave et mellemliggende dokument, som indeholder ".$row['sid']." osv, og som bagefter bliver hentet (fopen) ind i det dokument, der danner xml-filen. Indholdet i fwrite dannes så af den fortolkede fil.