Avatar billede fiskefars Nybegynder
19. marts 2005 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trimme WAG54-G V.2 på CC

Hej

Jeg er løbet ind i et problem med min nye Linksys WAG54G-EU, Efter at jeg har sat den op bemærker jeg at min Downstream Rate kun er 1472 Kbps mod forventet Downstream Speed: 2048 kbps.
Jeg kontakter CC support og De tjekker min linie og kan godt se at det ser forkert ud. De fremsender mig en af deres egne Zyxel 650-31 Jeg sætter den op og nu har jeg den rigtige downstream hastighed.

Er det opsætningen den er gal med på min Linksys eller er den bare ikke optimeret eller kompatibel til CC.

Klaus
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. marts 2005 - 02:23 #1
Der findes noget der hedder MTU som er pakkestørrelserne på netværket. Jeg kunne forestille mig at mtu'en i linksys'en måske ikke passede helt til cybercitys setup, og derfor hakkede pakkerne istykker, hvilket vil vise sig som forringet hastighed:
http://www2.dslreports.com/faq/7120
Avatar billede fiskefars Nybegynder
20. marts 2005 - 04:16 #2
Ja det kan der måske være noget ved, har tjekket min zyxel og der er det angivet til 1500 MTU, men eftersom min Linksys nægter at gå højere end 1492 er det lidt svært at tjekke om det gør en forskel.
Tjekkede min optimale MTU setings med Dos og kom frem til 1472+28 1500 MTU
Avatar billede fiskefars Nybegynder
23. marts 2005 - 22:24 #3
Jeg ved ikke om jeg fik en mandags model, men at dømme efter så mange problemer folk spørger til råds om rundt på nettet og mine egne erfaringer så var det ikke en sjov oplevelse.

Så jeg har sendt den retur!

Over and out
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 22:43 #4
Ok, da der ikke blev fundet en løsning står det dig frit for at lægge et svar og tage pointene tilbage.
Avatar billede fiskefars Nybegynder
24. marts 2005 - 00:37 #5
ok