Avatar billede kgeee Nybegynder
19. marts 2005 - 15:14 Der er 3 kommentarer

Tint eller RGB dynamisk?

Jeg har en hovedfilm, hvor der bliver loaded 3 forskellige baggrunde ind. Der bliver også loaded en masse undersider i. I disse undersider ligger nogle movieclips med overskrifter i. Disse skal farves dynamisk, alt efter hvilken farve den baggrund der er loadet ind har.

function farvmig = () {

myColor = new Color (this.colorme);
myColor.setRGB(0x663399);

Jeg kan sagtens få ovenstående funktion til at virke. Men problemet er den indeholder et targetclip. Jeg vil gerne skrive den om, så jeg kan have en simpel kode på hvert movieclip i underfilmene. Noget lign.: this.farvmig ();

Nogen der har en idé til hvordan det kan gøres?
Avatar billede mat Nybegynder
19. marts 2005 - 15:22 #1
MovieClip.prototype.farvMig = function() {
    myColor = new Color(this);
    myColor.setRGB(0x663399);
}

Så kan den kaldes som du beskriver.

mvh mat
Avatar billede kgeee Nybegynder
19. marts 2005 - 16:52 #2
Alright, det ser rigtigt ud. Men det giver mig følgende fejlmelding:

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 2, frame=1:Line 2: Operator '=' must be followed by an operand
        myColor = new Color(this);

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 2, frame=1:Line 3: Syntax error.
        myColor.setRGB(0x663399);

**Error** Symbol=skelet, layer=Layer 2, frame=1:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
    this.farvMig ();

Den sidste skulle være nem at ordne, men hvad går der galt med det første?
Avatar billede mat Nybegynder
19. marts 2005 - 18:43 #3
Der er ikke syntaksfejl i ovenstående, ihvertfald ikke i AS 1.

Du kan evt tjekke om dine indstillinger er sat til AS 2, men jeg ved ikke om det giver ovenståenden fejlmeddelelse?