Avatar billede rudestrand Nybegynder
18. marts 2005 - 12:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

timer i flash

kan man lave en timerfunktion i flash, så movien stopper på en frame, og kører videre efter et givent tidspunkt?
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 13:01 #1
Tror jeg har svaret på præcis det spørgsmål 10 gange - mindst. Men igen:

stop();
var interval = setInterval(startIgen, 5*1000); // 5 sekunder
function startIgen() {
    clearInterval(interval);
    play();
}
Avatar billede rudestrand Nybegynder
18. marts 2005 - 15:05 #2
Så får du points for 11. gagn ;>)
Smid et svar, og tak for hjælpen
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 15:07 #3
Well, det er jo ikke så svært, hvis man finder setInterval funktionen :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. marts 2005 - 15:07 #4
Jeg har også sjældent brugt denne funktion... Men hvad er det helt præcit denne sætning gør:

clearInterval(interval);

?
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 15:21 #5
Et interval kører hele tiden - altså den ville blive ved med at køre hver 5. sekund, når den var sat igang. Med mindre man altså stopper sit interval med clearInterval og som argument giver den navnet på den identifier, som setInterval returnerer.

--
Morten Barklund
Avatar billede maqhem Nybegynder
18. marts 2005 - 15:28 #6
Arh... okay
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 16:26 #7
Tark for points ;)
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. marts 2005 - 01:48 #8
men det virker da ikke helt, gør det?

jeg har denne kode:

var myIntervalNo01=setInterval(startNui,1000/100);
var myIntervalNo02=setInterval(startNuii,1000/1);
function startNui(){
    ii++;
    if(ii=="2500"){
        clearInterval(myIntervalNo01);
    }
function startNuii(){
    iii++;
    if(iii=="2500"){
        clearInterval(myIntervalNo01);
    }

men endetallet på ii og iii passer ikke sammen - de følges altså ikke sammen... Hvorfor? og kan det laves om?
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. marts 2005 - 10:48 #9
hehe... lidt fejl... her er den rigtige:

var myIntervalNo01=setInterval(startNui,1000/100);
var myIntervalNo02=setInterval(startNuii,1000/1);
function startNui(){
    ii++;
    if(ii=="2500"){
        clearInterval(myIntervalNo01);
    }
function startNuii(){
    iii++;
    if(iii=="25"){
        clearInterval(myIntervalNo02);
    }
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. marts 2005 - 10:49 #10
ii er bagefter iii. Når iii er på 25 kommer ii sløsende bagefter
Avatar billede barklund Nybegynder
19. marts 2005 - 15:49 #11
Men de to intervaller kører jo heller ikke lige hurtigt?

Og hvad fanden går scriptet derudover ud på - det ser forfærdeligt ud!

Du initialiserer ikke dine variabler (ii og iii), du tester tal op mod strenge, du har et interval, der kører hvert sekund og et der kører 100 gange i sekundet - og ingen af dem laver noget som helst.

? ;)

--
Morten Barklund
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. marts 2005 - 22:05 #12
nånå... tak skal du da have.... Vil du så ikke lige vise mig hvordan du ville have lavet et sådan script?
Og hvad skal jeg kalde dem i stedet for ii og iii?
Desuden har jeg to varialber på "baggrunden", ved ikke lige hvad den hedder... Hver af dem repressenterer hver af de to intervaller/variabler/hvad-du-nu-ellers-vil-kalde-dem

Men ellers: Den ene kører +1 hvert sekund og den anden +1 hvert hunrededel sekund. Det vil sige, at når den der kører +1 pr. sekund er nået 25 skulle den anden jo være nået 2500, men det er den slet ikke... Den er langsommere...