Avatar billede seanpwn Nybegynder
17. marts 2005 - 21:50 Der er 3 kommentarer

HiJackThis logfil

Jeg skal endnu en gang bruge hjælp til at rense en computer. Denne gang håber jeg I vil gå meget i detaljer, da jeg ikke selv har mulighed for at sidde og udføre processen. Men her er logfilen:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:48:41, on 17-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\StarOffice6.0\program\soffice.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\mdtdev.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.891\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hp.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: MIME Type Support Dll - {ED045E50-1DD5-4FA1-B468-E624CC585D3A} - C:\WINDOWS\System32\mimtcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norton Personal Firewall] jah.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Diagnostic] msdiag32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows TM] rundlI32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Storage Machine Service] winms.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - Startup: StarOffice 6.0.lnk = C:\Programmer\StarOffice6.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll (file missing)
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=34738&clcid=0x409
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1107655150718
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Windows TM (draeco.sytes.net) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\rundlI32.exe" -netsvcs (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe

Håber på svar hurtigst muligt
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:51 #1
ser på den:)
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:57 #2
Download LSPFIX http://cexx.org/lspfix.zip

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O2 - BHO: MIME Type Support Dll - {ED045E50-1DD5-4FA1-B468-E624CC585D3A} - C:\WINDOWS\System32\mimtcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Norton Personal Firewall] jah.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Diagnostic] msdiag32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows TM] rundlI32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Storage Machine Service] winms.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows Graphic Spooler] hostsvc32.exe
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll (file missing)
O10 - Hijacked Internet access by New.Net

Hvis du ikke har lagt dem her
O15 - Trusted Zone: *.media-motor.net
O15 - Trusted Zone: *.popuppers.com

O23 - Service: Windows TM (draeco.sytes.net) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\rundlI32.exe" -netsvcs (file missing)
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet

Filer

C:\WINDOWS\System32\mdtdev.exe

søg efter hostsvc32.exe, jah.exe,  msdiag32.exe, winms.exe , wregistry.exe  og slet dem

Mapper (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

C:\Programmer\SideFind
C:\Programmer\Web_Rebates

Se og der er noget som hedder New.net eller NewDotNet.. fjern det

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)

Hvis du ikke kan komme på nettet

Kør LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:51 #3
Husk at lukke:)

Marker mit navn helt nede i venstre hjørne og tryk på accepter:)