Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 19:48 Der er 9 kommentarer

kør et program og slet det igen når det afslutter

Jeg skal bruge lidt kode jeg kan sætte direkte ind i min VB form:

1. jeg skal kører filen C:\temp\update.exe
2. når update er afsluttet, skal det slettes igen.
3. temp mappen skal fjernes..

Jeg er total newbee så skriv gerne med forklaringer så jeg lærer lidt samtidig.
;)

Håber du kan hjælpe..
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 19:53 #1
Skriver lige min kode til mit program, ved ikke om det kan hjælpe..
jeg har markeret hvor min kode skal stå.. tror jeg...

<---[liveu.frm]--->
Private Sub Command1_Click()

    Dim TransferSuccess As Boolean
    UpdateTime = 0
    Timer2.Interval = 1000
    Command1.Enabled = False
    ProgressBar1.Value = 1
    status$ = "Checking for updated version."
    TransferSuccess = GetInternetFile(Inet1, "http://domæne.dk/update/newversion.dat", "c:/")

    If TransferSuccess = False Then
        ProgressBar1.Value = 3
        Timer2.Interval = 0
        Exit Sub
    End If

    ProgressBar1.Value = 2

    status$ = "Version check success."

    Open "c:\newversion.dat" For Input As #1
        Input #1, updatever$
    Close #1

    If updatever$ > myVer Then
        Label1.Caption = "There is an update available to version " + updatever
    Else
        Label1.Caption = "There is no update available."
        ProgressBar1.Value = 3
        Command1.Enabled = True
        Timer2.Interval = 0
        Exit Sub
    End If

    status$ = "Getting updated file."

    TransferSuccess = GetInternetFile(Inet1, "http://domæne.dk/update/update.exe", "c:\temp")

    If TransferSuccess = False Then
        ProgressBar1.Value = 3
        Command1.Enabled = True
        Timer2.Interval = 0
        Exit Sub
    End If

    ProgressBar1.Value = 3
    Timer2.Interval = 0

    X = MsgBox("Live Update Complete!", vbInformation)
    Command1.Enabled = True

' HER SKAL KODEN INDSÆTTES

End Sub

Private Sub Form_Load()

On Local Error GoTo 200

' myVer = App.Major & "." & App.Minor & "." & App.Revision

' this is where the updated program needs to write it's current version
' number to.  The above commented out line puts the version number in
' the correct format.

status$ = "Idle"
UpdateTime = 0

Open "ver.dat" For Input As #1
    Input #1, myVer
Close #1

Exit Sub

200 myVer = "1.0.0"

Resume 205

205 End Sub

Private Sub mnufile_Click()

End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
If Inet1.StillExecuting = False Then
    StatusBar1.Panels(1).Text = "Status: Idle"
Else
    StatusBar1.Panels(1).Text = "Status: " & status$
End If

End Sub

Private Sub Timer2_Timer()
    UpdateTime = UpdateTime + 1
    StatusBar1.Panels(2).Text = "Download Time:" & Str$(UpdateTime) & " Seconds"
End Sub
Avatar billede hcichosz Praktikant
17. marts 2005 - 19:56 #2
det svar finder du sikkert på nette, så kan du jo også selv tage dine points
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 20:28 #3
hcichosz > exp.dk er sådan set på nettet :)
så jeg kan ikke rigtig bruge din kommentar til noget...
Avatar billede hcichosz Praktikant
17. marts 2005 - 20:35 #4
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 21:02 #5
hcichosz > LÆS DET !!!!

Hvis du lægger mærke til http://www.eksperten.dk/spm/600174 angiver jeg faktisk at jeg ikke vidste at det var standart at smide kommetare før man give et svar og jeg tilbød at derfor da jeg blev opmærksom på dette give Dextor points'ne men han ville ikke have dem!!!!

Derfor regnede jeg ikke med at når folk skrev et svar som kommentar at de ville have points'ne.!!!!

Hvis du over over hoved har læst indlægene:
http://www.eksperten.dk/spm/600161 <-- Vidste ikke at man kunne afsætte et højere point tal, fik det forklaret i http://www.eksperten.dk/spm/600174 som var samme spørgsmål som http://www.eksperten.dk/spm/600161
http://www.eksperten.dk/spm/593224 <-- "Fandt selv løsing" angav dog ikke at det var på http://asp.dk !!!
http://www.eksperten.dk/spm/583378 <-- "Fandt selv løsing" "Havde glemt at indstille min firewall"

Så øhhh. hvad er det du siger...
Desuden hvad kan andre bruge den kommentar til, for hvis de læser indlægene vil de jo kunne læse (hvilket du tydeligt ikke har gjort) hvad der er sket i de enkelte indlæg... som jeg har beskrevet ovenfor

Ergo du er en af de typer der prøver at finde lort på folk for at hænge nogen ud. du er sikker en af dem der ringer til stikkerlinje på Se og Hør og siger hvem der går hvor hen...
Avatar billede blueice Nybegynder
17. marts 2005 - 21:35 #6
hcichosz > Hvordan syntes du selv det kører.
          Min holdning er at du skylder en undskyldning...

codenameo2 > Du har lavet en fejl og indrømmet den, du har oven i købet prøvet at
            gøre det godt igen, men Dextor ville som du sagde det ikke tage i mod
            pointene
Avatar billede blueice Nybegynder
17. marts 2005 - 21:38 #7
Du kan slette en fil ved hjælp af

Kill ("C:\temp\update")

Ved dog ikke hvordan du kører sletter efter programmet er afsluttet.
så der må du vente på en der kan VB bedre en mig...

Det er her jo ikke en komplet svar på dit spørgsmål. så giv points'ne til den der kan løse dit problem helt :)
Avatar billede blueice Nybegynder
17. marts 2005 - 21:40 #8
Ups..
det skal altså være

Kill ("C:\temp\update.exe")
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 21:46 #9
blueice > Tak for den del af svaret.. :)