Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
17. marts 2005 - 15:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XML - udskriv alle poster

Hvordan kan jeg hente indholdet af alle poster ud fra et eksternt XML-dokument og ind i variabler jeg kan bruge senere?
Avatar billede _k Nybegynder
17. marts 2005 - 16:02 #1
Hvis det handler om at du vil lære at parse xml i Flash, så kig her: http://www.actionscript-toolbox.com/xmlobject.php

...hvis du vil have en funktion der kan bruges til at hive alle elementer ud af et xml-dokument og smide dem ind i fortløbende variable, så spørger jeg bare: hvorfor? Al struktur og overordnede relationer ville jo så forsvinde.
Avatar billede docks Nybegynder
17. marts 2005 - 16:37 #2
tjek Xpath ud...det er en vanvittig nem måde at hente data fra XML...
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 09:27 #3
Jeg har styr på børnene, forældre osv.  :o)

jeg skal hente oplysninger ud af et XML-ark og have dem som variabler så jeg kan komme indholdet/variablen i et movieClip. når jeg bruger løkke for at hente oplysningerne går det helt i fisk. hvordan får jeg indholdet af følgende dokument i variabler uanset hvor mange billeder der er.

<indhold>
<side>
  <billede1>sunset1.jpg</billede1>
  <billede2>åkander.jpg</billede2>
  <billede3>solnedgang.jpg</billede3>
  <billede4>vinter.jpg</billede4>
</side>
<indhold>
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2005 - 10:01 #4
Hvad med sådan her? Jeg smider det ned i et array til dig, for det er en del smartere end at arbejde med et ukendt antal variable.

var testXML:XML = new XML();
testXML.ignoreWhite = true;
testXML.onLoad = function() {
    parseXML();
    }
testXML.load("test.xml");

var billedArray:Array = new Array();
function parseXML() {
    var heleXML = testXML.firstChild;
    for(var x:Number=0;x<heleXML.firstChild.childNodes.length;x++) {
        billedArray[x] = heleXML.firstChild.childNodes[x].firstChild;
    }
    trace(billedArray);
}
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 10:38 #5
Takker det virker... Jeg har som sagt forsøgt på andre måder uden held, men det her er jo simpelt nok.
men hvordan kalder jeg så et bestemt billede i det array?
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2005 - 10:59 #6
Lyder godt :o)

Du kalder en indførsel i et array med: billedArray[0] // Du starter med at tælle fra nul

Kom evt. med et eks. på hvad du vil bruge billedet til, og så kan jeg kyle det ind i AS for dig.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 11:11 #7
først skal billederne vises/listes på skærmen.

on(release) skal de vises i større størrelse.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 11:12 #8
du har jo egentlig fortjent mere end de 200 point allerede!!!  ;o)
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2005 - 11:27 #9
Betyder det, at du vil hente billederne ind via loadMovie() baseret på deres navn? Eller ligger de allerede inde i Flashfilmen?
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 11:32 #10
billederne skal loades ind via loadClip

test_mc.loadClip("file://"+array[0], mc_layer)

f.eks.
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2005 - 11:48 #11
Det ser da umiddelbart ganske korrekt ud - lige med undtagelse af, at du nok ikke skal sætte "file://" foran. Sig til hvis det driller.

Smider et svar.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 11:48 #12
nåh undskyld.. jeg har misforstået dit spørgsmål. jeg skal loade billederne ind vha deres navn som står i XML-arket.
Avatar billede gnuen_fra Nybegynder
18. marts 2005 - 11:50 #13
takker for hjælpen  :o)