Avatar billede rebuilder Nybegynder
17. marts 2005 - 13:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

INI-fil i samme mappe som applikationen

Hejsa,

Jeg skal gemme nogle oplysninger i en INI-fil, som oprettes i mappen, hvis den ikke allerede findes.

Filen skal indeholde krypterede login-oplysninger, samt applikationen placering på skærmen, og om den er maksimeret/minimeret.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. marts 2005 - 13:53 #1
hvorfor bruge gamle forældede ini-filer når at hele .Net nærmest tigger om at bruge xml?
Avatar billede burningice Nybegynder
17. marts 2005 - 13:55 #2
Avatar billede rebuilder Nybegynder
31. marts 2005 - 12:28 #3
Jeg får fejlen:

C:\Documents and Settings\ceu40353\Dokumenter\Visual Studio Projects\WindowsApplication1\Lagerstyring.vb(560): Name 'MyIni' is not declared.

Der skal velsagtens også sættes en "Imports" til noget MyIni-stads?
Avatar billede rebuilder Nybegynder
31. marts 2005 - 12:35 #4
...Det kræver jo en DLL-fil ?

I så fald, så vil jeg helst bare benytte mig af en simpel ini-fil...
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 12:35 #5
du skal huske at lave en reference til dll-filen og ja, du skal importe de rette namescpaces, i det tilfælde MacGen.AppSettings;
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 12:43 #6
nej, det KRÆVER ikke en dll-fil... hele source-koden følger med så du kan bare kompilere det ind i dit eget projekt.

Der findes ikke nogen 1-2-3 løsning på at gemme i ini-filer istedet, og det er bestemt ikke nemmere. Mit bud er, at hvis du finder noget på nettet der kan gøre det, vil det også være tilgængeligt i form af en dll-fil.
Avatar billede rebuilder Nybegynder
31. marts 2005 - 13:02 #7
Jeg har nu sat en reference til dll'en, og importeret MacGen.AppSettings

Så langt så godt...

Men den piver over MyIni:

C:\Documents and Settings\ceu40353\Dokumenter\Visual Studio Projects\WindowsApplication1\Lagerstyring.vb(562): Name 'MyIni' is not declared.
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 13:31 #8
må jeg se din kode hvor du kalder MyIni?
Avatar billede rebuilder Nybegynder
31. marts 2005 - 13:45 #9
BackColor = MyIni.GetVal("FormSettings","BackColor",BackColor);
        //Font of the form. It will be created only if needed.
        Font = MyIni.GetVal("FormSettings","Font",Font);
        //Size of the form. It will be created only if needed
        Size = MyIni.GetVal("FormSettings","Size",Size);
        //Notice in the following code that we do not have to cast the return value;
        MyIni.SetVal("FormSettings","Left",Left);
        //Return the same value with 2 different notations.
        int ret = MyIni.GetVal("FormSettings","Left");
        ret = MyIni.Sections["FormSettings"]["Left"];
        //Save the settings
        MyIni.Save([File]);
Avatar billede burningice Nybegynder
31. marts 2005 - 14:25 #10
c'mon... ovenstående er jo også C# kode... det kan du ikke bare smide ind sammen med din VB.Net kode.

prøv det her

Imports MacGen.AppSettings

Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents Button1 As System.Windows.Forms.Button
    Friend WithEvents Button2 As System.Windows.Forms.Button
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.Button1 = New System.Windows.Forms.Button
        Me.Button2 = New System.Windows.Forms.Button
        Me.SuspendLayout()
        '
        'Button1
        '
        Me.Button1.Location = New System.Drawing.Point(144, 48)
        Me.Button1.Name = "Button1"
        Me.Button1.TabIndex = 0
        Me.Button1.Text = "Button1"
        '
        'Button2
        '
        Me.Button2.Location = New System.Drawing.Point(24, 48)
        Me.Button2.Name = "Button2"
        Me.Button2.TabIndex = 1
        Me.Button2.Text = "Button2"
        '
        'Form1
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 273)
        Me.Controls.Add(Me.Button2)
        Me.Controls.Add(Me.Button1)
        Me.Name = "Form1"
        Me.Text = "Form1"
        Me.ResumeLayout(False)

    End Sub

#End Region

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim MyIni As AppSettings = New AppSettings("MySettings")
        MyIni.Load("test")

        Me.Size = MyIni.GetVal("FormSettings", "Size", Size).Value
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        Dim MyIni As AppSettings = New AppSettings("MySettings")

        MyIni.SetVal("FormSettings", "Size", Size)

        MyIni.Save("test")
    End Sub
End Class
Avatar billede rebuilder Nybegynder
14. april 2005 - 11:26 #11
Point?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. april 2005 - 11:57 #12
svar