Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Update program..

Hejza,
jeg ville være meget glad hvis der var en der kunne lave et update program... (bare koden...)

Programmet skal hente en fil på en ftp server "opdatering.exe" (setup fil)
Når programmet har hentet filen skal den kører filen

Info.
ftp://bruger:password@user.host.dk
opdateringen placering på ftpserver: update/opdatering.exe

Håber der er nogen der har tid eller kan give et link et et allerede lavet program.
Avatar billede joern Nybegynder
17. marts 2005 - 15:17 #1
Hej.

Jeg har forsøgt om man kunne søge på kombinationen FTP og VB her på 'Eksperten', men det ser ikke ud til at være muligt.
Men det kan du på Google: ftp visual basic  giver over 900.000 svar.  De første ser udmærkede ud.  Du ved nok, de fremvises i den rækkefølge, hvor flest har klikket på dem.

M.v.h. Jørn
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 16:23 #2
Joern > Mange tak
Avatar billede martin_moth Mester
17. marts 2005 - 16:33 #3
Brug Inet kontrollen til at hente filen

http://www.eksperten.dk/spm/372566

Brug Shell til at køre filen bagefter
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 16:49 #4
martin_moth >
Nu er jeg ikke den store VB programør, er mere newbee.
Det ville være rart hvis du kunne skrive koden så den virker... Du angiver jo selv at der er en fejl..

Har ikke styr på Shell, så hvis du kan skrive en komplet kode.. Hvis det ikk er for meget forlangt...
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 16:59 #5
Det er komplet lige meget med en bruger flade..
Vil helst have programmet kører i baggrunden, hvis det er muligt.
Avatar billede martin_moth Mester
17. marts 2005 - 17:10 #6
Jeg angiver, at der er en fejl, og derefter hvad fejlen er og hvordan den rettes :o)

Mht shell, skriver du blot:

Shell "C:\fil.exe"
Avatar billede martin_moth Mester
17. marts 2005 - 17:13 #7
Hvis du ikke kan hitte ud af det, så find selv meget mere ved at søge på hhv. INET og SHELL
Avatar billede martin_moth Mester
17. marts 2005 - 17:16 #8
på msdn.microsoft.com står i ørigt ALT om Inet :o)
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
17. marts 2005 - 18:25 #9
Tak for svaret...