Avatar billede jannestrid Nybegynder
27. marts 2001 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access is denied !?

Jeg mener med denne funksjonen å skulle opprette et nyt browservindu, deretter å plassere vinduet i skjermens øvre venstre hjørne.
Vinduet blir riktignok opprettet, men MSIE 5 ger error meldingen \"Access is denied\", Code 0 - og vinduet flytter seg ikke.

var menwin=window.top;

function openmenu(theURL) {

  if (menwin==window.top || menwin.closed)
  {
    y=self.screen.availHeight-20;
    menwin=window.open(theURL,\'Menu\',\'scrollbars=yes,location=no,copyhistory=no,resizable=yes,width=300,height=\'+y);
    menwin.moveTo(10, 10);
    menwin.focus();
  }
  else
  {
    menwin.location = theURL;
    menwin.focus();
  }
Kan noen hjelpe meg?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. marts 2001 - 16:51 #1
menwin=window.open(theURL,\'Menu\',\'scrollbars=yes,location=no,copyhistory=no,resizable=yes,width=300,height=\'+y,top=10,left=10);

Prøv at anvende top=10,left=10 i stedet for

menwin.moveTo(10, 10);
menwin.focus();

/per
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2001 - 16:59 #2
<ole>
Du løber ind i \'Same Origin Policy\', som er en sikkerhedsregel i JavaScript, der gør, du ikke med JS må kunne manipulere med sider fra et andet domæne. Sådan opfattes det, hvis du prøver at flytte et vindue, hvori du har loaded en fremmed side. Prøv at flytte vinduet, før du loader siden, så vil det garanteret virke:

var menwin=window.top;

function openmenu(theURL) {

    if (menwin==window.top || menwin.closed){
        y=screen.availHeight-20;
        menwin=window.open(\'\',\'Menu\',\'scrollbars=yes,location=no,copyhistory=no,resizable=yes,width=300,height=\'+y);
        menwin.moveTo(10,10);
    }
    menwin.location = theURL;
    menwin.focus();
}

Så hedder det iøvrigt ikke:
  y=self.screen.availHeight-20;
...men:
  y=screen.availHeight-20;
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2001 - 17:03 #3
hoejrup >> IE4.5 på Mac stinker - bl.a. hvad angår placeringen af et popUp-vindue. Derfor er det fint at placere det, efter det er åbnet. Gøres det inden siden loades, ses det næsten ikke :)
/mvh
Avatar billede jannestrid Nybegynder
27. marts 2001 - 17:12 #4
Takk skal du ha !
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2001 - 17:28 #5
Anytime :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. marts 2001 - 21:29 #6
olebole>> Alle de latterlige popUp-vinduer med diverse reklamer i, det er virkelig noget der genere brugerne. Det er ren chikane, og sælger med garanti ikke produktet!
Explorer har aldrig været et godt program.

/per
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2001 - 02:23 #7
hoerup >> Helt enig i begge synspunkter, men vi er desværre stuck med IE og hvad der ellers kommer af ufærdigt software fra MS (læs: Det hele!). Der er af uransagelige grunde mange, der bruger det...!?!
Hvad popUps angår kan de jo bruges til en bunke fornuftigt - også selvom oprindelsen af dokumenterne ikke er de samme som i hovedvinduet :)
/mvh