Avatar billede wofd Nybegynder
17. marts 2005 - 10:05 Der er 3 kommentarer

Ændre et enkelt bogstav i en streng

Hvordan ændrer jeg et enkelt bogstav i en streng i javascript.

I c++ bruger jeg bare syntaxen string[i]='a';
Men dette virker åbenlyst ikke i javascript..

På forhånd tak
WOFD
Avatar billede wofd Nybegynder
17. marts 2005 - 12:26 #1
Prøver lige at opdatere engang... :)
Avatar billede barklund Nybegynder
17. marts 2005 - 13:28 #2
I javascript kan du ikke tilgå streng-elementer som et array på nogen måde - men du kan med substring klippe stengen på hver side ud og sætte et nyt tegn ind imellem dem.
Avatar billede roenving Novice
17. marts 2005 - 15:22 #3
Eller, hvis der er et mønster, du kender, rundt om, udskifte tegnet med en regexp ...