Avatar billede underpass Nybegynder
16. marts 2005 - 11:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SecureClient VPN via trådløst netværk

Har en kollega som ikke kan komme på sin arbejdsplads' servere m. den udleverede VPN klient(en Checkpoint SecureClient).

Han sidder på en spritny IBM bærbar m. WLAN mini-pci kort og connecter via et secure trådløst netværk.(altså wep sikret m. password)

Ingen problemer med at komme på internettet og signalet er 'Excellent'

Routeren er en Netgear 54mbit(WGR614v4)
VPN klienten siger simpelthen at 'Gateway not responding'?

VPN klienten kan GODT forbinde til arbejdspladsens servere hvis han sætter netværksstikket DIREKTE ind i den bærbare (altså således udenom den trådløse router)

Hvad skal han prøve af muligheder?
Avatar billede underpass Nybegynder
31. marts 2005 - 11:49 #1
hmm...det var ikke mange ideer der kom ;-) - lukker så!
Avatar billede thomaslp Nybegynder
08. maj 2005 - 23:00 #2
Hej,

har oplevet mange sjove problemer med CheckPoint hvis WPA kryptering er slået til. Prøv at slå det fra eller nøjes med WEP.
Avatar billede underpass Nybegynder
08. maj 2005 - 23:53 #3
jamen forbindelsen er skam IKKE WPA krypteret - 'kun' med WEP.