Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
16. marts 2005 - 10:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at ligge php kode ind i en html fil

Jeg er ved at lave en lille portal side. Og nu ville jeg bare for at gøre tingene lidt enkelt ligge en lille stump php kode ind i html filen..

<? include("test.php"); ?>

altså således jeg ikke skulle ændre i alle html filerne men kun kun i test.php

Men include bliver slet ikke læst ind.. ?? Kan det ikke la sig gøre eller er det fordi jeg mangler nogle mere koder for at indlæse test.php ???
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
16. marts 2005 - 11:02 #1
Du skal jo kalde filen .PHP til efternavn!!
Avatar billede detox Nybegynder
16. marts 2005 - 11:03 #2
Det korte svar er "nej".
Du kan kun bruge php på sider der bliver fortolket som php og det gør html-sider normalt ikke.
Avatar billede di8leva Nybegynder
16. marts 2005 - 11:04 #3
og hvis du tvunget vil at det skal vare en html-fil og ikke en php-fil så skal du i din html-fil inkludere en iframe:

<iframe src="test.php"></iframe>
Avatar billede nickyc Nybegynder
16. marts 2005 - 11:05 #4
Du kan dog gøre det på en anden måde hvis du vil beholde navnet .htm på din fil!

Så laver du en en side hvori du laver din include, derefter laver du på din html side en <iframe> og henter den side ind du lige har lavet... Derved beholder du navnet .htm på din primære fil
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
16. marts 2005 - 11:05 #5
Svar
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
16. marts 2005 - 11:05 #6
Iframes er noget skidt.
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 11:38 #7
Du kan da bare sætte din server op til også at behandle .html sider som php? Det er da det afgjort nemmest og kræver på Apache 1 linje i htaccess.
Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
16. marts 2005 - 11:58 #8
Det skal ligge under en server ved b-one.. sååå..

Jeg sad og prøvede lidt med at få html siden til at sende den videre med ex.

<meta http-equiv="refresh" content="1; url=test.php">

men der er også lidt noget rod når den skal åbne siden i en tabel, med den her åbner den jo en helt ny side.. Kan man lave en target på den så den kan åbne et bestemt sted på siden og evt. indlæse php filen ???
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 12:03 #9
Du kan sagtens få serveren til at parse php-tags på siden og dermed eksekvere den som en php-side. Er det en Apache server eller en Win/IIS server? (jeg gætter på apache)
Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
16. marts 2005 - 12:03 #10
det er apache
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 12:10 #11
Så laver du bare en fil i samme mappe som din html-fil, der hedder ".htaccess", og som indeholder:

AddType application/x-httpd-php .htm .html .php

Det formoder jeg virker nogenlunde bare sådan :)

--
Morten Barklund
Avatar billede sukos Juniormester
16. marts 2005 - 14:04 #12
Eller en .htaccess som ser så'n ud, lagt i roden af dit domæne, så alle html filer også er PHP filer:

<FilesMatch "\.(html|htm)$">
ForceType application/x-httpd-php
</FilesMatch>