Avatar billede gantz Nybegynder
15. marts 2005 - 19:17 Der er 4 kommentarer

preloader til ekstern film

Hej med jer,
jeg har et spørgsmål ang. en preloader. Den ser sådan ud

this.onEnterFrame = function() {
    var loadAmount = _totalframes;
    if (_framesloaded == loadAmount) {
    gotoAndStop(2);
    } else {
    var total_bytes = getBytesTotal();
    var loaded_bytes = getBytesLoaded();
    var frames_loaded = _framesloaded;
    var percent = Math.round((loaded_bytes/total_bytes)*100);

    this.Preloader.bar._xscale = percent;
    this.Preloader.percentage = percent;
    }

denne preloader ligger i første frame i en film(.swf) og hentes ind i en hovedfilm. Problemet er, at hver gang den hentes ind i hovedfilmen, preloades den på ny og der går lige så lang tid som første gang den blev hentet. Hvad går der galt? Jeg eksporterer i Flash Player 7 og AS 2. Kan man ikke bare gå direkte igang med filmen uden at preloade efter første gang den er hentet ind.
Avatar billede barklund Nybegynder
15. marts 2005 - 19:27 #1
Det er sådan set helt op til din browser - hvis denne opfører sig pænt og cacher filerne, som den skal, så tager det kun få millisekunder anden gang.
Avatar billede gantz Nybegynder
15. marts 2005 - 19:41 #2
Det er ikke det fedeste, da den funktion ikke er slået til på min computer(hvor gør jeg det - jeg kan ikke finde den under internet indstillinger) Så går jeg ud fra, at den heller ikke er slået til på andres computere som default?
Avatar billede barklund Nybegynder
15. marts 2005 - 20:28 #3
Joda, caching er standard. Og meget få slår det fra, da det absolut er ganske intelligent. Vis mig dit site, så skal jeg sige, om jeg ser det rigtige :)
Avatar billede gantz Nybegynder
15. marts 2005 - 20:35 #4
Det er ikke færdigt endnu, men du kan se lidt her http://www.kaver.dk/Medie1/Medie1_main.html
Kan du ikke lige sige mig, hvor jeg slår Cachen til, hvis jeg nu har slået dem fra?