Avatar billede adh88 Nybegynder
15. marts 2005 - 17:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Blokering af website i IE og Firefox

Hej
Jeg har en ven, som åbenbart synes, det er ret sjovt at ændre min startside og baggrundsbilledet med et rimeligt skummelt billede.. (!)
Så jeg vil gerne vide, hvordan man blokerer for en bestemt side i IE og Firefox. Har selv prøvet noget, men siden kunne stadig åbnes.
- Det er www.leech.dk jeg vil have blokeret.
Det bedste ville jo være at selve URL'en til billedet kun bliver blokeret og ikke hele websitet..

/ADH88
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 17:09 #1
I din host fil skriver du 127.0.0.1 www.leech.dk

Din host fil findes her C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Avatar billede adh88 Nybegynder
15. marts 2005 - 17:14 #2
Ja, da jeg så prøvede at åbne siden, brokkede Windows firwall sig, men siden kunne så stadig åbnes! Den comp, hvor jeg skal blokere er SP2 ikke installeret - Mon man så godt kan blokere, da der derved ikke er nogen firewall..?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 17:19 #3
jeps, det skyldes at siden er (dns opslaget er cahced) i en command prompt skriver du ipconfig /flushdns og tryk enter, derefter burde du IKKE kunen se siden ;)
Avatar billede adh88 Nybegynder
15. marts 2005 - 17:31 #4
Hm.. Det ser ellers meget rigtigt ud, men jeg kan stadig komme ind på siden. Kan det være at jeg er kommet til at give siden "lov" via firewallen?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 17:36 #5
nej for netop ved at skrive det i din host fil fortæller du at denne side ligger lokalt på din maskine og derved skal der ikke sendes en forespørgsel til en ekstern DNS server)
Avatar billede adh88 Nybegynder
16. marts 2005 - 08:13 #6
Nu har jeg prøvet at blokere www.leech.dk, men siden kan stadig åbnes. Har skrevet den ind i hosts filen og derefter skrevet ipconfig /flushdns, men det hjælper ikke noget... :(
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 09:47 #7
Har du prøvet at tømme cahcen i både IE og firefox ? (selvom jeg ikke tror det er derfor, men prøv det lige engang ;) )
Avatar billede adh88 Nybegynder
17. marts 2005 - 09:38 #8
Nope, det hjælper heller ikke noget.. Det tager selvfølgelig lige et par sek. ektra for at loade siden, men den kommer stadig :(
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 11:50 #9
kan du ikke prøve at kopiere indholdet af din host fil herind ?
Avatar billede adh88 Nybegynder
17. marts 2005 - 13:06 #10
Her er en lille del af hosts filen:
127.0.0.1    www.leech.dk
127.0.0.1      ad.trafficmp.com
127.0.0.1      ad.uk.doubleclick.net
127.0.0.1      ad.webprovider.com
127.0.0.1      ad08.focalink.com
127.0.0.1      ad1.adcept.net
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 13:12 #11
tilføj og lige leech.dk (www.leech er et sub domæne til leech.dk)
Avatar billede adh88 Nybegynder
17. marts 2005 - 13:16 #12
Hm.. Nu har jeg så lige bevist at Windows firewall heller ikke virker. Nu poppede den godt nok op, om leech.dk skal allowes eller blockes - Selv om jeg dér valgte blokering, så kan siden stadig åbnes.
Avatar billede adh88 Nybegynder
13. juli 2005 - 09:37 #13
Jeg lukker bare spm'et her..
Avatar billede screem_brille Novice
13. juli 2005 - 10:48 #14
dvs spild af tid at hjælpe dig....