Avatar billede johnnyspontane Nybegynder
15. marts 2005 - 11:32 Der er 10 kommentarer

Hvordan fjernes "understregningen" af links i FP?

Nogen der kan fortæller mig hvordan jeg undgår, at mine links (tekst links!), til nyoprettede sider i Frontpage IKKE bliver understreget?
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 11:39 #1
http://eksperten.dk/spm/61552

Quote:
Jeg har indsat
<style type=\"text/css\">
a{text-decoration: none}
</style>
I head på alle sider - det virker, men er lidt besværligt.
Avatar billede johnnyspontane Nybegynder
15. marts 2005 - 12:04 #2
Hej milandt - Jeg er ikke den ferme bruger af frontpage og nyder meget at det ikke er så nødvendigt for mig at gøre tingene så manuelt som i diverse andre programmer, så derfor forstår jeg ikke helt hvad du mener med dit svar??
Hvor skal jeg f.eks indsætte den tekst du har skrevet, og skal den derefter aktiveres et bestemt sted eller??
Og hvad er "head" for noget??
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 12:09 #3
Så ved jeg det ikke :( Jeg har ikke brugt Frontpage de sidste 5 år, så jeg ved faktisk ikke hvor du skal finde det. Men jeg ville foreslå at lede efter nogle indstillinger omkring skrifttype - format eller lignende, os se hvad der er af muligheder.

Ovenstående er noget du ville skulle indsætte i HTML-koden imellem der hvor der står <head> og </head>. Men hvis du ikke har noget kendskab til HTML bliver det svært at forklare.

Jeg kender desværre ikke Frontpage godt nok til at kunne svare dig - men du kan jo eksperimentere med ovenstående. Du tager heller ikke skade af at se den kilekode FrontPage har genereret :)
Avatar billede piyang Nybegynder
15. marts 2005 - 16:52 #4
Når du indsætter et link, så gå ind i typografi, så formater, så skrifttype og sæt der hak ved "ingen tekstudsmykning".
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 16:58 #5
[offtopic]
text-decoration: none = "ingen tekstudsmykning"

hehe..
[/offtopic]
Avatar billede johnnyspontane Nybegynder
15. marts 2005 - 17:12 #6
Ja, det er alt sammen meget godt, men desværre løser det stadig ikke mit problem - Måske har du en anden version af Frontpage, piyang, for jeg kan sgu ikke finde "ingen tekstudsmykning" i den jeg bruger.
Tilmed har jeg gennemlæst HELE den virituelle lærebog for Frontpage, og jeg kan ikke finde et eneste afsnit om understregning og om hvordan jeg fjerne sådan en.
Og det er på trods af, at jeg på en anden side på mit websted allerede er lykkes mig at have et skrevent link UDEN understregning...bare ikke spørg mig hvorledes det er sket???
Please help me....
Avatar billede piyang Nybegynder
15. marts 2005 - 20:26 #7
Jeg bruger Frontpage 2003. Hvilken version bruger du?
Avatar billede webgon Nybegynder
17. marts 2005 - 12:48 #8
Du skal klikke på det sted der står "HTML" i bunden af FrontPage. På den måde kommer du ind i selve koden og her inde skal du finde det sted der står: <head> Det kan være meget uoverskuleligt hvis det er første gang du ser en HTLM kode, men <head> finder du som regel øverst i koden...

Når du har fundet <head> laver du et linieskift lige under (tryk enter).

Så kopierer du denne kode og indsætter den lige under <head>-teksten.

  <style>
  a {text-decoration:none}
  </style>

Når du har gjort det gemmer du, og ser det som preview. Det skulle gerne resultere i, at alle streger under links er fjernet.
Avatar billede annelynett Nybegynder
19. marts 2005 - 12:27 #9
Hejsa
Kan du ikke "bare" markere dit links og så trykke på "U" (den er markeret men skal IKKE være det i dit tilfælde) - det gør jeg og det virker
Mvh Anne
Avatar billede chrisscan Juniormester
24. marts 2005 - 00:10 #10
Højreklik på dit link - Egenskaber for hyperlink/typografi/formater/skrifttype - vælg "ingen tekstudsmykning" samt farve for skrift (ikke nødvendigvis blå) ok/ok/ok og færdig

CK