Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 11:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

RSS i ASP med tabeller

Hej Eksperter

Jeg har et problem som nogen forhåbentlig kan hjælpe mig med.

Jeg har en ganske lille stump kode der skulle danne mit RSS feed. Men det nægter pure og jeg har kigget på det i en uendelighed uden at kunne finde en løsning.
------------------kode---------------------------
h_link = "http://www.bm.dk/lovforslag/default.asp#L "&artRec("L-nummer")

h_beskriv = "<table><tr><td><strong>Lovforslag fremsat:</strong></td><td align='right'>" & artRec("Fremsat") & "</td></tr>"
h_beskriv = h_beskriv &    "<tr><td><strong>Lovforslag 1. behandling:</strong></td><td align='right'>" & artRec("1-behandling") & "</td></tr>"
h_beskriv = h_beskriv &    "<tr><td><strong>Lovforslag 2. behandling:</strong></td><td align='right'>" & artRec("2-behandling") & "</td></tr>"
h_beskriv = h_beskriv &    "<tr><td><strong>Lovforslag 3. behandling:</strong></td><td align='right'>" & artRec("3-behandling") & "</td></tr>"
h_beskriv = h_beskriv &    "<tr><td><strong>Lovforslag Vedtaget:</strong>" & artRec("vedtaget") & "</table><br>"
h_beskriv = h_beskriv &    "Her kan du følge <a href='http://www.folketinget.dk/?/Samling/" & artRec("samling") & "/lovforslag/L" & artRec("L-nummer") & "/index.htm'>lovforslagets behandling.</a>"

h_skema = "Lovforslag L" & " " & artRec("L-nummer")& "<br>" & "<br>" & h_beskriv

    response.write "<item>"
    response.write "<title>Lovforslag L " &artRec("L-nummer") &"</title>"
    response.write "<link>"& h_link &"</link>"
    response.write "<description>" & h_skema &"</description>"
    response.write "</item>"
------------------kode---------------------------

Nogen der ved hvad der kan være galt her? Jeg får alle informationerne når jeg ser siden i en browser men det ligner ikke et RSS feed og min feedreader kan da heller ikke finde noget indhold.
Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 11:23 #1
Kan det være noget med, at man ikke kan bruge tabeller når man laver et RSS feed?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
15. marts 2005 - 11:26 #2
RSS feeds er lavet i XML.

HTML tabeller har intet med XML at gøre :P
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
15. marts 2005 - 11:27 #3
et RSS feed SKAL se sådan her ud (strukturmæssigt)

http://newz.dk/rss (www.newz.dk 's RSS feed)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
15. marts 2005 - 11:29 #4
Her er en god (dansk) artikel til hvordan man laver RSS feeds

http://www.madsass.dk/artikler/comment/?id=1

Det er dog php, men XML opbygningen er den samme.
Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 11:34 #5
Det er også præcis den struktur jeg bruger. Laver jeg det på samme måde ude linieskift og tabeller osv osv. Virker det fint men ser ikke ret godt ud.
Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 11:53 #6
Tror jeg fandt fejlen. "<BR>" er ikke velseet og da jeg fjernede de tags virkede det.
Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 12:40 #7
eget svar
Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 12:40 #8
arghh
Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. marts 2005 - 12:41 #9
ha
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
15. marts 2005 - 18:48 #10
Og du har dog stadig ikke accepteret det :P

Igen, RSS feeds er skrevet i XML !

det skal være <br /> hvis du skal bruge det til noget, men du skal overhovedet ikke bruge tables og <br /> i et RSS feed, det skal være rent xml, tak.