Avatar billede woodbase Nybegynder
15. marts 2005 - 08:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mail script sender ikke mails ud

Jeg henter e-mail adresser ud fra en MySQL database. Jeg kan printe alle data, men der bliver ikke sendt nogen mails ud?

while($newsfor = mysql_fetch_array($queryNews)){
$to = "Nyhedsbrev ".date("W")." < $newsfor[mail] >";
$remo = "<tr><td><a href='********STI TIL FILEN***********/terminate.inc.php?del=$newsfor[id]' style='color:#FFFFFF; background-color:#FF0000;'>Afmeld nyhedsbrev</a>";
$remo .= "</table></center>";
$remo .= "</body></html>";
mail($to, $subject, $message."".$remo, $headers);
$cou++;
}
Avatar billede masowich Nybegynder
15. marts 2005 - 08:58 #1
Jeg har tidligere haft det samme problem med at sende mange mails ud og løsningen var/er at det ikke er muligt at sende mange mails med mail();

Note:  It is worth noting that the mail() function is not suitable for larger volumes of email in a loop. This function opens and closes an SMTP socket for each email, which is not very efficient.

For the sending of large amounts of email, see the PEAR::Mail, and PEAR::Mail_Queue packages.

følgende tekst har jeg kopieret fra dk.php.net

<?

include("Mail.php");                                    //MEGET VIGTIG
for($i=0; $i<2; $i++)                                    //Udsend 2 mails
{
$recipients = "";                                          //Modtager

$headers["From"]    = "";        //Fra

$headers["To"]      = "";          //Modtager

$headers["Subject"] = "";      //Emne

$body = "";                    //Selve beskeden

                                                                                    $params["host"] = "";                                  //SMTP-serveren

$params["port"] = "25";                                //Standard port 25

$params["auth"] = true;                                //Hvis din server kræver et login skal denne være true

$params["username"] = "";    //Brugernavn til din SMTP

$params["password"] = "";    //Password til din SMTP

// Create the mail object using the Mail::factory method

$mail_object =& Mail::factory("smtp", $params);

$mail_object->send($recipients, $headers, $body);

}

?>
Avatar billede gf Nybegynder
16. marts 2005 - 19:46 #2
Hej

Undskyld jeg blander mig, men hvad skal mail.php indeholde?

Mvh gf
Avatar billede woodbase Nybegynder
16. marts 2005 - 20:00 #3
Mail.php er en del af PHP-biblioteket. Den skal bare inkluderes som vist.

Men det er ren tekst mails! Jeg SKAL bruge HTML.