Avatar billede claped Nybegynder
14. marts 2005 - 23:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nedtælling til specifik dato i HTML

Jeg er ved at lave en simpel hjemmeside, hvor der skal være en nedtælling i dage, minutter og sekunder til kl. 15.00 den 4. juni 2005. Jeg har næsten ingen erfaring med programmering i HTML, så løsningen skal være så simpel som muligt. Jeg kan se at spørgsmålet har været stillet før, men når jeg prøver de forskellige forslag, sker der ikke det helt store hos mig. Min hjemmeside bliver lavet i Dreamweaver MX, og bygges op i "tables" og "cells". Du er nok nødt til at indstille dig på en rimelig udførlig forklaring på, hvor jeg skal skrive hvad.

Håber nogen vil hjælpe mig.
Avatar billede roenving Novice
14. marts 2005 - 23:29 #1
Hvis du tager udgangspunkt i http://roenving.users.whitehat.dk/date/roenvingDate.html, kan du teste det, ved at skrive 2005,5,4,15 i det felt, som hedder 'Reference' ...

-- selve koden kan du bare spørge til, for den er ganske simpel, hvis man udnytter mine Date-udvidelser !-)
Avatar billede claped Nybegynder
15. marts 2005 - 07:31 #2
Eksemplerne på din side tæller opad, som hvis begivenheden har fundet sted. Den skal tælle nedad. Måske jeg ikke helt har forstået, systemet på din side.
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2005 - 11:29 #3
Hvis du nu indsætter 2005,5,4,15 i reference-feltet får du en nedtælling !-)

-- og du skal bemærke, at det betyder 4/6-2005 kl. 15:00, for måneder tælles een mindre ...
Avatar billede claped Nybegynder
16. marts 2005 - 15:05 #4
Hmmmm. Jeg skal nok se det i mit eget miljø, for jeg jeg kan ikke se, hvor der sker noget på din side, selvom jeg ændrer datoen i ref.feltet. Nok mig der ikke ser skoven for bare træer. Hvor svært er det at integrere på en ren HTML-side
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2005 - 15:48 #5
<script type="text/javascript" src="roenvingDate.js"></script>
<script type="text/javascript">
var endDate = new Date(2005,5,4,15);//4/6-2005 kl. 15
function updateTime(){
  document.getElementById('nedTaelling').innerHTML = endDate.age(0,0,6,1);
}
window.onload = function{updateTime();setInterval('updateTime()',1000);}
</script>

<span id="nedTaelling"></span>

-- du skal så downloade roenvingDate.zip og udpakke roenvingDate.js til samme bibliotek som siden !-)
Avatar billede claped Nybegynder
16. marts 2005 - 17:23 #6
Hvor skal jeg kopiere ovennævnte kode ind? Skal den stå i den kasse, hvor nedtællingen skal være, eller skal den sættes ind et andet sted på siden? JA, jeg ved det - jeg er ikke nogen haj til det. Jeg downloader zip-filen, så snart jeg er ved min egen pc.
Avatar billede roenving Novice
16. marts 2005 - 21:02 #7
Nedtællingen vil blive lagt i den span, jeg har lagt, den kan du frit placere hvorsomhelst i dit html-dokument (selvfølgelig indenfor body-tagget !-)

Script-tags kan du lægge hvorsomhelst, bare ikke før html-start-tagget eller efter html-slut-tagget ...
Avatar billede claped Nybegynder
22. marts 2005 - 09:04 #8
Beklager den lange svartid, men jeg har desværre íkke haft tid til at afprøve dit script, og får det først i næste uge efter påske - så skal jeg nok hurtigt vende tilbage.
Avatar billede claped Nybegynder
03. april 2005 - 11:23 #9
Hej igen! Jeg har givet op, og dropper idéen. Du skal have dine point for dit svar selvom jeg ikke gør brug af det.
Avatar billede roenving Novice
03. april 2005 - 16:38 #10
Hvis du downloader .js-filen og skriver præcis det, jeg skrev @ 16/03-2005 15:48:51, virker det da helt problemfrit ?-)

Men ellers velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
03. april 2005 - 16:39 #11
Argh, der kan være et problem: Standard-indstillingen i IE er, at man ikke må bruge den slags, hvis man tester lokalt ...
Avatar billede claped Nybegynder
03. april 2005 - 17:08 #12
Jeg tror desværre at det er mine evner, som ikke matcher mine ambitioner :o)
Avatar billede roenving Novice
03. april 2005 - 17:14 #13
Tak for point ;~}