Avatar billede codenameo2 Nybegynder
14. marts 2005 - 20:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fjerne sidste del af en variable

Okay, jeg har en variablen jeg gerne vil dele op:

$dir=archive/news/updates

jeg vil gerne have smidt det sidste /updates fra, så den kommer til at se sådan her ud
$dir=arhive/news

Hvordan gør man det?
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2005 - 21:01 #1
Fx:

$dir='archive/news/updates';
echo substr($dir,0,strrpos($dir, '/'));
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2005 - 21:02 #2
Eller mere præcist:

$dir='archive/news/updates';
$dir = substr($dir,0,strrpos($dir, '/'));
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2005 - 21:04 #3
Men 200p er jo alt for meget for så enkelt et spørgsmål!
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
14. marts 2005 - 21:08 #4
Skulle bruge det meget hurtigt, du ved hvis der er mange point i, er der større interesse for at svare...,
Men tak for svaret..

Lukker det her spørgsmål
Avatar billede thb Nybegynder
14. marts 2005 - 21:15 #5
Haha... Det var da komisk, udlove 200 point for at få et hurtigt svar, og så smutte med dem alle sammen selv. Det er vist ikke lige exp stil.

codenameo2 > Regner du selv med at få et svar en anden gang ?

Man kan selvfølgelig håbe på at det var en (begynder)fejl.

Thomas
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2005 - 21:17 #6
Det tror jeg nu ikke ubetinget du har ret i. Til en anden gang har du osse mulighed for at hæve points i det oprindelige spørgsmål.
Anyway velbekommen og pyt med point i dette tilfælde ;O)
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2005 - 21:19 #7
thb -> Ja, det var et muntert indslag :O)
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
14. marts 2005 - 21:25 #8
Det er lidt svært at give point, når der ikke er angive noget svar men kun en kommentar.!!! Hvis detox, vil have sine 200 point skal han være velkommen bare skriv igen detox, hvis du vil. så åbner jeg samme spørgsmål og giver dig pointsne
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
14. marts 2005 - 21:25 #9
thb ->  Hvordan Hæver man points??
Avatar billede thb Nybegynder
14. marts 2005 - 21:29 #10
Det er helt normalt på exp at man bare smider en kommentar til at starte med, og så hvis man skal have point, så kan man smide et svar.
Jeg vil også give detox ret i at du ikke altid vil få bedre/hurtigere svar ved at smide flere point. Dem der giver de bedste svar er for det meste lige glade med point, eller ved hvad et svar er værd, helt ligesom detox.

Nå men jeg skal sku heller ikke blande mig for meget.. :)

Thomas
Avatar billede thb Nybegynder
14. marts 2005 - 21:30 #11
Hvad mener du med hæver ?

Thomas
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
14. marts 2005 - 21:33 #12
Sorry thb (se kommentar detox 14/03-2005 21:17:10)

den var til detox

Okay, det vidste jeg ikke
Avatar billede codenameo2 Nybegynder
14. marts 2005 - 21:34 #13
med hensyn til at "man bare smider en kommentar til at starte med".. Sorry
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2005 - 21:35 #14
Nevermind point ;O)