Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 13:49 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Backup af 4 bestemte tabeller?

Hej

Jeg ville lige høre om der er nogen som har et script, som kan tage backup af 4 bestemte tabeller?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 13:50 #1
Du kan vel modificere koden fra phpMyAdmin så den tager 4 bestemte tabeller
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 13:55 #2
Det rækker mine evner vist ikke til :-/
Avatar billede leif Seniormester
14. marts 2005 - 14:03 #3
Hvad med at tage 1 af gangen ?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 14:07 #4
Ja. Det ville også være fint nok.
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 14:12 #5
Er det noget der skal ske automatisk for ellers ville jeg anbefale at smide en phpmyadmin på sitet og så benytte den til det.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 14:19 #6
Det skal ikke ske automatisk. Men det er ikke så smart (i dette tilfæjde) at benytte sig af phpmyadmin. Det er ikke mig som skal bruge det, men det skal ligge på mit hotel og da jeg ikke så gerne vil have at de har adgang til mine tabler. Derfor søger jeg sådan et script.
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 14:34 #7
jeg kan godt lige se på hvordan phpmyadmin gør det :)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 14:35 #8
takker
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
14. marts 2005 - 14:44 #9
Hvilken database bruger du?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 14:55 #10
MYSQL version 4.0.23
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
14. marts 2005 - 14:59 #11
så brug MySQL Administrator, den er genial.

du kan hente MySql administrator hos MySQL AB:
http://www.mysql.com/products/administrator/

Jeg har brugt phpmyadmin hos en kunde, det er da til at få spat af.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:03 #12
Jeg prøver det lige. Men synes at et script ville være toppen. Så er det jo bare at klikke på et link. Så skal brugerne ikke tænke så meget
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
14. marts 2005 - 15:06 #13
Brugerne?, skulle du ikke tage backup af din database?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:07 #14
Nej. Jeg lavet noget bruger-system til min badmintons klub og så skal det være muligt for bestemte bruger at tage backup af tabellerne, som de bruger. Som fx medlems adresse, tlf mv.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:09 #15
Projektet ligger på mit hotel og jeg vil ikke have at de skal rode med phpmyadmin, da de ikke er så skarbe til it og så er jeg nervøs for at de skal gøre noget forkert og så vil jeg heller ikke give dem mit password
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:10 #16
Så jeg tror ikke lige at MySQL Administrator hjælper på dette problem. Men bortset fra det, så er det et meget nice program :-)
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
14. marts 2005 - 15:11 #17
Okey, med MySQL Administrator kan du tage backup via nettet, så får de hverken dit password eller dine data, men det kommer nok til at tage en del tid hvis der er store data mængder.

Men du kan bare sætte den til at gøre det om natten.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:13 #18
Jeg ser lige om der ikke er noget, som kan hjælpe med et script som jeg helst vil have.
Avatar billede madssj Nybegynder
14. marts 2005 - 15:27 #19
Hvis du har adgang til at eksekvere scripts via. php på dit webhotel kunne du også bruge mysqldump til det.

Alternativt så ved jeg at phpMyAdmin's kode til at dumpe en tabel er forholdsvist isoleret, og let at flytte ud af systemet, så det var også en mulighed, jeg tror desuden også det er det bromer mener.
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 15:28 #20
det var det
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:41 #21
bromer > Fik du det til at virke?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 15:45 #22
nej
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
14. marts 2005 - 15:48 #23
Jeg forstår ikke helt:
hvis du laver et mysqldump eller bruger phpmyadmin, så har dem der køre webhotellet da fuld adgang til dine data?

PS: automatisk backup er altid en god ting :)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:55 #24
fgsupermand > Jeg ejer webhotellet og har lavet et brugersystem/intrenet til min badmintonsklub, så de kan oprette stævne indbydelser, udsende mails mv. Systemet bruger 4 tabeller og der skal tages backup af disse tabeller i tilfælde af at hotellet skulle gå ned eller hvad ved jeg. Da jeg ikke gider tage backup for dem, så ville jeg lave et php script, som kan tage backup. Det skal bare være et script, som brugerne klikke på og så blev der fortaget et backup. dvs at det bare er et link til en fil, som indholder noget php kode, som tager det backup. På den måde, så kan brugerne ikke se mit password eller brugernavn.
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
14. marts 2005 - 15:57 #25
okey, nu er jeg med :)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 15:58 #26
Jeg har fået noget til at virke, men kan dog ikke få hente strukturen :-/
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 16:39 #27
Tja.. den grimme løsning kunne være at have en phpMyAdmin som bare lå gemt og så fake et submit til dens export formular..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 17:05 #28
Ja det var en mulighed. Men så kunne jeg også bare indsætte strukturen i en php scriptet og så bare lave en normal $query = mysql_query("SELECT * FROM besked"); og så selv skrive

echo "INSERT INTO `besked` VALUES (" . $row["id"] . ", '" . $row["modtager"] . "');<br>";
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 17:06 #29
Hvilket jeg har gjordt og det virker ganske fint, så det kunne godt være at jeg skulle holde mig til den løsning
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 17:08 #30
Ja.. så skal du bare være opmærksom på at du skal ændre scriptet hvis du ændrer strukturen i dine tabeller.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 17:14 #31
Ja. Det ved jeg og derfor så jeg gerne en måde at hente strukturen fra tablen også. Men PT er det en ok løsning.

Jeg tror bare at jeg holder mig til den. Så hvis I lige smider et svar så deler jeg point ud
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 19:26 #32
Jeg faldt lige over denne tråd... Hvis du har ændrende tabelstruktur, kunne du jo lave sql dumb på dataen sådan:

$result = mysql_query("SELECT * FROM besked");
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  echo "INSERT INTO `besked` (";
  echo implode(", ", array_keys($row));
  echo ") VALUES (";
  echo implode(", ", $row);
  echo ");<br>";
}

(overhovedet ikke testet!)
Avatar billede bromer Nybegynder
14. marts 2005 - 19:28 #33
ja.. det burde du kunne