Avatar billede fifie Nybegynder
14. marts 2005 - 09:39 Der er 12 kommentarer

Alert-boks i HTML

Hejsa
jeg har brug for en html kode så når man kommer ind på vores side kommer der en såkaldt Alert-boks frem
Men den må ikke indeholde script af nogle art, dvs ren HTML
nogle der kan hjælpe mig med det??
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
14. marts 2005 - 09:51 #1
Det har jeg aldrig hørt om, men vil da gerne vide hvis det kan lade sig gøre
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
14. marts 2005 - 10:03 #2
Sådan lige umiddelbart tror jeg ikke det kan lade sig gøre i ren HTML.
Er der nogen bestemt grund til at det ikke må laves med javascript.?
Avatar billede fifie Nybegynder
14. marts 2005 - 10:10 #3
ja det er ikke vores side, men hvor alle kan lave fx en profil hvor man gerne må bruge html, men IKKE nogle former for script :(
Avatar billede jih Nybegynder
14. marts 2005 - 11:48 #4
beklager, men det er simpelthen umuligt at lave dynamiske tekster uden brug af nogen scripts. Du kan ikke lave en alert boks uden ved brug af en eller anden form for script. Desværre... =/
Avatar billede fifie Nybegynder
14. marts 2005 - 14:02 #5
hmm er der noget som kun er programmret i java eller er java og javascript det samme?
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
14. marts 2005 - 14:58 #6
Der er forskel på java og javascript.

sådan laves den med javascript.

<html>
<title>Alert box</title>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function popupMsg(msg) {
  alert(msg);
}
//-->
</script>
</head>

<body onLoad="popupMsg('dette er en alert box')">

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
14. marts 2005 - 16:31 #7
<ole>

JavaScript og Java har ligeså meget med hinanden at gøre som en liter mælk og en mælkebøtte. Ligheden mellem de to sprog er bogstaverne J, A, V og A i navnet - og så kan deres syntaks ligne hianden lidt. Ellers er de vidt forskellige

/mvh
</bole>
Avatar billede fifie Nybegynder
14. marts 2005 - 16:41 #8
ok, men hvordan laves den så i Java bare?  måske det kan virke til vores formål, for javascript kan ikke bruges....
Avatar billede rhandersen Nybegynder
14. marts 2005 - 16:44 #9
Nej, java kan bestemt ikke bruges
Avatar billede fifie Nybegynder
14. marts 2005 - 16:51 #10
hmm ok, det var ærgeligt!! jeg mener bare helt bestemt at jeg så en anden der havede sådan en popup boks eller Alert-boks whatever, men jeg kan bare ikke huske vedkommendes profil, så jeg kunne have spurgt dem af :o(
meddelsen var at "har du husket at skrive i min gæstebog"

men har prøvet utallige koder fundet på nettet og det eneste der kommer ud af det er en meddelse om at script ikke kan bruges, men ok det er der ikke noget at gøre vec
jeg takker for jeres hjælp
Avatar billede roenving Novice
14. marts 2005 - 22:28 #11
Har du prøvet event-handleren (som også er javascript !-)

<body onload="alert('Her er en alert')">
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
20. april 2005 - 19:00 #12
Du må nok hellere tage roenving's svar for den er helt korrekt..