Avatar billede dannij Nybegynder
13. marts 2005 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost - Spørgsmål om indlæsning af img

Hej eksperter
Jeg har lavet et image af min system-disk (hele drev C:, indeholdende Windows XP + div. programmer) og har lagt det på en anden HD. Jeg står nu og skal til at gendanne det igen ved hjælp af Norton Ghost.

Mit spørgsmål er:
Når jeg skal gendanne mit "drev C:", bliver det daværende så slettet helt før Norton Ghost ligger imageet ind?? For ellers er en god gammeldags formatering jo bedre end en overskrivning hvis man vil starte forfra.... eller hva????

Håber på et godt svar
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. marts 2005 - 20:53 #1
Den 'knalder' lige oveni (næsten) uanset hvad der er på i forvejen. Det har jeg gennemført mange gange; iøvrigt over netværk...
Følg instruktionen i Ghostprogrammet.

Men hvis du eks. vil checke HD'en KAN du da lave en komplet formatering - evt. brug www.killdisk.com ; den vil (normalt) også fortælle hvis der er noget galt med disken...
Avatar billede bleze Nybegynder
13. marts 2005 - 21:00 #2
Det bliver ikke slettet. Ghoster overskriver det når image lægges ind. Image tages af en partition og den vil overskrive den samme partition komplet hvis de har samme størrelse (den brokker sig ellers og giver dig valg)
Så du behøver ikke spilde tid på at formatere
Avatar billede dannij Nybegynder
13. marts 2005 - 21:28 #3
Til blaze

Overskrivning kan jo være lidt dårligt... eks.
Hvis man nu har en mappe, kaldet "dokumenter", med 6 filer, placeret i roden af drev d:.
Og samtidig har en anden mappe, også kaldet "dokumenter" med bare 5 filer i (
de 5 filer i den anden mappe hedder præcis det samme 5 af de filer i den første mappe) placeret i roden af drev e:.

Vælger man at kopiere mappe nr. 2 fra drev e: og ligge den ind på drev d:. så spørger computeren jo om man vil overskrive, og man siger ja...

Nu er der jo bare det kedlige ved dette, at den første mappe på drev c: godt nok indeholder de 5 nye filer. Men den indeholder jo stadig den 6. fil som jeg godt vil have slettet.

Det sker jo ikke ved overskrivning, men kun ved formatering.

Så er formatering vel det bedste. ellers virker det vel ikke???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. marts 2005 - 21:53 #4
Når du lægger et Ghost image IND igen VIL den rydde TARGET helt. Det er jo ikke "filer" den lægger ind men et "bit for bit" image af HD'en (=image) - uanset hvad de bit indeholder...

"Den 'knalder' lige oveni (næsten) uanset hvad der er på i forvejen" - forstået på den måde at hvis der er en IKKE DOS/NTFS formatering på TARGET HD eks. noget Linux ell. lign. (har ikke forstand på det) så vil den måske brokke sig...
Avatar billede bleze Nybegynder
13. marts 2005 - 22:21 #5
dannii, ja du skal ikke se det som filer som majsmarken skriver.  alt hvad der lå før restore er gone
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. marts 2005 - 22:31 #6
<dannij>: Er du blevet klogere ?