Avatar billede nicklasw Nybegynder
13. marts 2005 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fejl hvorfor

Hej.
jeg har et problem. jeg sad og designet min hjemmeside (og det skal lige siges at jeg ikke har skrevet nogen kode i nu).
og jeg vil lige se hvordan det så ud i explore så jeg trykkede F5 (run) og så kom den med denne fejl.

Server Error in '/e-mail' Application.

Control 'TextBox1' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Control 'TextBox1' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server.

Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[HttpException (0x80004005): Control 'TextBox1' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server.]
  System.Web.UI.Page.VerifyRenderingInServerForm(Control control)
  System.Web.UI.WebControls.TextBox.AddAttributesToRender(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.WebControls.WebControl.RenderBeginTag(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.WebControls.TextBox.Render(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.Render(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.WebControls.WebControl.RenderContents(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.WebControls.WebControl.Render(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.RenderChildren(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.Render(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Control.RenderControl(HtmlTextWriter writer)
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain()

jeg kan ikke finde ud af hvad der er galdt :(

Håber i kan hjælpe mig.

Nicklas
Avatar billede martins Nybegynder
13. marts 2005 - 14:51 #1
Jeg synes da fejlen fortæller dig nøjagtigt hvad der er galt:

Exception Details: System.Web.HttpException: Control 'TextBox1' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server.

Du kan ikke have et TextBox uden den er i en form.
Avatar billede nicklasw Nybegynder
13. marts 2005 - 14:53 #2
men den er i en form (webform)???
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. marts 2005 - 15:00 #3
hvis du kigger i html'en så skal du have den ind her :

<form id="Form1" runat="server">
// -- her imellem skal den være
</form>

mvh
Avatar billede nicklasw Nybegynder
13. marts 2005 - 15:32 #4
jeg er næsten lige startet med asp .net og jeg kan kun forstå en lille smule html. så vil du lige forklare det lidt bedre.
og jeg har prøvet at lege lidt med

<form id="Form1" runat="server">
// -- her imellem skal den være
</form>

men jeg kan ikke få det til at virke
jeg tror det var sådan du mente ikke

<form id="index" runat="server">
<asp:TextBox id="TextBox1" runat="server" ToolTip="F.eks efternavn@jubii.dk"></asp:TextBox>
</form>
Avatar billede nicklasw Nybegynder
13. marts 2005 - 16:23 #5
Lukket