Avatar billede eclain Nybegynder
13. marts 2005 - 14:20 Der er 1 kommentar

Cs skin med farver på i Milkshape?

Hej.
Hvordan får man en cs skin ind i Milkshape med farver på. Har fået en skin ind, men der var ingen farver eller noget. Bare sort hvid.
Avatar billede Jmv_cyber Novice
28. november 2006 - 01:39 #1
Du skal først decompile din CS model. Når du har gjort dette, vil den "pakke ud" alle filer, dvs. reference model/modellerne, animations filerne, de bitmap billeder der sammensætter selve skinnet, og så til sidst QC filen som pakker det hele sammen.

For at sætte dit skin ind, skal du "erstatte" de valgte dele. Du skal dog huske at billederne ikke kan være over 256 farver (ligegyldigt hvilken farvepalette, bare det er 256 farver) da Half-Life motoren som Counter-Strike kører på ikke er bygget til 16bit farver.

Efter dette compiler du din model igen og bytter den ud med den orginale. Husk dog at lave et backup af den orginale først af sikkerhedsmæssige grunde (nogle servere tillader ikke udbytning af modeller).

Nogle af modellerne vil være "ude af vinkel" mht. den ene arm. Dette er en "sikkerhed" som skaberne af CS har lagt ind for at gøre det sværere at lave dem om. Man kan dog finde nogle "fixed" animationer på nettet ved at søge efter "fixed counter-strike animations" eller noget i den retning.