Avatar billede privaten Nybegynder
27. marts 2001 - 10:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Spøgelse?, måske men... (Invalid procedure call or argument)

Hej,

Jeg har flg. kodestump, nu ikke noget med at stjæle den, jeg har arbejdet MANGE timer på den :-)

Option Compare Database
Option Explicit

Function xx(m As String) As String
    Dim i As Integer
    Dim s1 As String
    Dim s2 As String

    s1 = \"xx 1\"
    s2 = \"yy 1\"

    If s1 <> m Then  \' Denne linie giver en fejl 5, \"Invalid procedure call or argument\"
        i = i + 1
    End If

    xx = \"No Good\"
End Function

Sub tester()
    MsgBox xx(\"xx\")
End Sub

Er der nogen der har oplevet at få den samme fejl i sådanne situationer?

SYSTEM:

Win98, Access 2000 SR-1
Avatar billede compilos Nybegynder
27. marts 2001 - 10:31 #1
Skal der evt. Plinger \" om ´m´
Avatar billede privaten Nybegynder
27. marts 2001 - 10:34 #2
>> Compilos, nope m det er den streng der bliver sendt med...
27. marts 2001 - 10:40 #3
Prøv at skifte navnene ud på variablene.

Eller check efter \"Missing\" references under Tools->references.

/Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2001 - 11:07 #4
det står formentlig et sted før... men hvad er m?
27. marts 2001 - 11:18 #5
Der er jo intet i vejen med proceduren. Den fungere fint på min maskine. Derfor burde det kun kunne skyldes en konflikt med dine variabel-navne eller med nogle referencer (hvis altså ikke at det er Access-installationen, som der er ged i!)

Hvis du trækker den ud i en anden database eller kører den fra Access 97 eller VB, får du så samme fejl??

Privaten, du er jo min helt, mit forbillede, min guru. Det er jo dig, som vi alle spørger til, når vi stiller spørgsmål her på sitet. Hvis du ikke løse problemet, hvem skal så kunne? :-)

/Thomas
Avatar billede privaten Nybegynder
27. marts 2001 - 11:34 #6
Thomas, \"nu dopper festen\", som min søn plejer at ytre sig ;-)

Jeg kan sgu ikke lære dig meget i VBA/Access...

Nå men jeg kan konstatere at der ingen problemer er på min NT 4.0 klient. I samme omgang har jeg konstateret at jeg også kan fremprovokere andre underlige fejl. Fx. kan inStr(x,y) finde på at give en \"out of memory\"... Hmmm...

Systemet anvendes i samspil med tabeller, queries og danner rammen om et \"oversættelses-system\" der gør Access (og andre) applikationer sprog-uafhængige, dvs brugeren kan selv definere ledetekster til forms, reports etc.

Der er ingen hokus-pokus i systemet, og jeg kan glimrende afvikle koden på NT.

Måske, der er en fæl fejl i installationen, der ikke altid kommer til udtryk

Anyway, du kan have lidt for dine roser, jeg rødmer endnu!!
27. marts 2001 - 12:30 #7
Tja, hvad kan jeg sige...Microsoft Forever!

Nå, men tak for pointene...hvis man ikke kan score point på sin viden, kan man altid charme sig til dem :-)
Avatar billede privaten Nybegynder
05. april 2001 - 10:54 #8
Stadig på banen Thomas?
05. april 2001 - 21:04 #9
øh, ja da :-)

Jeg har dog ikke været så meget på de sidste par dage...
Ville du noget?