Avatar billede pretsmann Nybegynder
11. marts 2005 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vis udvalgte poster

Hej

Jeg forsøger at udvælge poster fra db som er min. 35 dage gamle og hvor advarsel er = 1 - Men kan ikke rigtigt få det til at funge, den hiver alle poster ud uanset dato.

Håber her er en som kan hjælpe...

Jeg bruger:

                            Set rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
                            sql = "SELECT * FROM annoncer WHERE"
                            sql = sql & " (Advarsel LIKE '%1%')"
                            sql = sql & " And Dato < #" & Date()-35 & "#"
                            sql = sql & " order by Dato desc"
                            rs.open sql, Conn2, 1, 3
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. marts 2005 - 20:54 #1
Prøv med:

sql = "SELECT * FROM annoncer WHERE"
                            sql = sql & " (Advarsel = 1)"
                            sql = sql & " And Dato < #" & Date()-35 & "#"
                            sql = sql & " order by Dato desc"
Avatar billede pretsmann Nybegynder
11. marts 2005 - 21:03 #2
Nej det hjælper ikke...

Det er som om det er datoen den er ligeglad med
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. marts 2005 - 21:17 #3
så prøv

sql = "SELECT * FROM annoncer WHERE"
                            sql = sql & " (Advarsel = 1)"
                            sql = sql & " And Dato < Date()-35 "
                            sql = sql & " order by Dato desc"
Avatar billede kjulius Novice
11. marts 2005 - 21:37 #4
Hvis det er en Access database, så prøv i stedet at bruge DateAdd funktionen:

sql = "SELECT * FROM annoncer WHERE"
sql = sql & " (Advarsel LIKE '%1%')"
sql = sql & " And Dato < #" & Format(DateAdd("d", -35, Date()), "mm\/dd\/yy") & "#"
sql = sql & " order by Dato desc"
Avatar billede pretsmann Nybegynder
11. marts 2005 - 22:00 #5
moejensen ->
Det ser ud til at virke...

sql = sql & " And Dato < #" & Format(DateAdd("d", -35, Date()), "mm\/dd\/yy") & "#"
Giver:
Type mismatch: 'Format'
Avatar billede moejensen Nybegynder
11. marts 2005 - 22:04 #6
godt at høre. Tak for point