Avatar billede jokerfidus Nybegynder
11. marts 2005 - 19:16 Der er 6 kommentarer

hvordan retter jeg fejl i Illustrator 8.0?

http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=5865

Kan løse denne gåde for mig??

Sidder med illustrator 8.0, men kan ikke helt finde udaf hvilken version selve filen jeg ikke kan åbne er lavet i.

Dog burde Illustrator da være bagudkompitable
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2005 - 19:19 #1
<ole>

Bagudkompatibillitet er dog ikke meget bevendt, hvis filen er lavet i en nyere version  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
11. marts 2005 - 19:20 #2
Tja, kan vel ikke passe at fordi man laver en fil i en nyere verison, at man så ikke kan åbne en fil lavet i en ældre version!

Det er da mega dårlig produceret
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2005 - 19:36 #3
Det er da et yderst almindeligt problem ... har bl.a. været et kendt problem med Word-filer i mange år.

Hvis man skulle kunne åbne filer fra en ny version af et program i en gammel version, skull de programmører, der lavede den gamle version, jo være clairvoyante - og vide, hvad der måtte komme i nyere versioner - eller man må undlade at inføre nye features og ændringer i programmet.
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2005 - 19:39 #4
Jeg kan f.eks. heller ikke bruge 51/4" floppy'er eller for den sags skyld bare almindelige disketter i min laptop ... og om få år kan jeg formodentlig kun bruge DVD og ikke CD  ;o)
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
17. marts 2005 - 14:28 #5
smid et svar
Avatar billede tuekappel Nybegynder
30. juni 2005 - 23:52 #6
hvis du bare vil vide hvilken version filen er lavet i, er det bare at markere filen og trykke alt+enter. Så står der noget i retning af "Filtype :Adobe Illustrator Artwork 12.0"
12.0 er versionsnummeret, sjovt nok

Du kan også smide filen over i en åben notepad; hav lidt tålmodighed, der er meget tekst i sådan en fil.

Gå derefter ind og se Sin City, det er en fed film...:-)