Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. marts 2001 - 08:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formmail + variabler

Hey!!
Se på http://vminc.subnet.dk/formmail

Er det muligt at sende variabler, som ex. ski no 100 videre over i formmailen??? Problemt ligger i, jeg kun ønsker 1 formmail, og derfor gerne vil have informationer om, hvor brugeren trykker send mail. Det er lidt som en varekurv. Jeg har erfaret at kunder tit glemmer hvad de gerne vil have information om.

Hvis det evt. ka lade sig gøre med en dropdown menu(i formmailen), er det også okey!!!

Jeg er ikke interesseret i asp/php svar, da min site ikke understøtter dette.

/VisionMagic

PS! Ved ikke om spg kan forstå???
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:09 #1
Du kan indsætte en <input type=\"hidden\" name=\"fra\" value=\"Ski_no_100\"> i hver form, så bliver den sendt med, og du kan se hvor den kommer fra! :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:11 #2
value og name kan du naturligvis ændre som du lyser.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:12 #3
lyser = lyster... godmorgen!
Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. marts 2001 - 08:14 #4
parazite>
Det var det, jeg gerne vil undgå!! Kun 1 formmail
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:15 #5
Aaaah! I see! Joda, du smider bare en <select> i din formmail:

<select name=\"produkt\">
<option value=\"ski_no_100\">Ski no 100</option>
<option value=\"ski_no_200\">Ski no 200</option>
<option value=\"ski_no_300\">Ski no 300</option>
</select>

Det burde klare det. :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:16 #6
Uhm... du bør nok lige rette til:

<select name=\"produkt\">
<option SELECTED>Vælg et emne</option>
<option value=\"ski_no_100\">Ski no 100</option>
<option value=\"ski_no_200\">Ski no 200</option>
<option value=\"ski_no_300\">Ski no 300</option>
</select>
Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. marts 2001 - 08:17 #7
parazite>
hvordan får jeg den sendt med??
Formmail er formmail.html:
den ser ud som den gør*G*

Er det her du mener, jeg skal indsætte dit forslag?? Jeg mener, så kommer den ikke med i mailen, eller???
ski(100) er ski.html
ski1(200) er ski1.html
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:22 #8
OK - nu siger vi, at du dropper ski1.html og ski.html, så du kun har din mail-side. Der retter du koden til:

<META http-equiv=\"Page-Enter\" CONTENT=\"RevealTrans(Duration=2,Transition=22)\">
<style type=\"text/css\">
body {
    scrollbar-face-color:#0000FF;
}
</style>
<body bgcolor=\"#000000\" text=\"#FFFFFF\" link=\"#FFFFFF\">
<form method=\"post\" action=\"http://tools.subnet.dk/formmail.pl\">
  <p>
    <input type=\"hidden\" name=\"recipient\" value=\"webmaster@vminc.subnet.dk\">
    <input type=\"hidden\" name=\"redirect\" value=\"http://www.vminc.subnet.dk/formmail_okey.html\">
    <input type=\"hidden\" name=\"bgcolor\" value=\"#000000\">
    <input type=\"hidden\" name=\"text_color\" value=\"#FFFFFF\">
    <b><font face=\"Tahoma\" size=\"3\"> Send besked til Webmaster</font></b></p>
  <p>
    <input type=\"text\" name=\"ditnavn\" value=\"Dit navn\" onFocus=\"this.select();this.focus()\" size=\"30\">
  </p>
  <p>
    <select name=\"produkt\">
      <option SELECTED>Vælg et emne</option>
      <option value=\"ski_no_100\">Ski no 100</option>
      <option value=\"ski_no_200\">Ski no 200</option>
      <option value=\"mail\">Alm. mail</option>
    </select>
  </p>
  <p>
    <textarea name=\"hilsen\" wrap=\"VIRTUAL\" cols=\"30\" rows=\"5\">Besked</textarea >
  </p>
  <p>
    <input type=text name=\"email\" value=\"Indtast din Email-adresse\" onFocus=\"this.select();this.focus()\" size=\"30\">
  </p>
  <p>
    <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Send Besked\">
  </p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p> <font face=\"Tahoma\">Eller tryk her for station&aelig;r mail-program <a href=\"mailto:webmaster@vminc.subnet.dk?subject=Fra%20Hjemmesiden&body=Hey%20Webmaster\">Email
    Webmaster</a></font></p>
  </form>

Viola! :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:23 #9
Uhm... i de to linier med redirect og action skal du lige huske at fjerne de 2 yderste semikolon\'er. Det er en fejl fra ekspertens side.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. marts 2001 - 08:38 #10
parazite> sidder og roder med det... det ser squ fint ud.... venter lidt med point.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:39 #11
Helt OK! Bare spørg, hvis der er andet. :o)
Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. marts 2001 - 08:48 #12
Thanx!!
    <select name=\"subject\">
      <option SELECTED>Vælg et emne</option>
      <option value=\"ski_no_100\">Ski no 100</option>
      <option value=\"ski_no_200\">Ski no 200</option>
      <option value=\"mail\">Alm. mail</option>
    </select>

Så kører den... *GG*
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:49 #13
*gG* OK! :o) Glad for at kunne hjælpe.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
27. marts 2001 - 08:56 #14
parazite:>
fandt ud af, jeg bare kunne bruge \"subject\", det er squ meget lettere.

Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 08:57 #15
*LoL* Jaja... du har da helt ret! :o)