Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
10. marts 2005 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MIDI fra keyboard

Jeg har prøvet at finde ud af at bruge MIDI i mit program, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har et keyboard koblet til computeren og jeg vil gerne have, at mit program har en funktion til når, der bliver trykket på en bestemt tangent på keyboardet (eller endnu bedre med en af knapperne på keyboardet). Så, er det muligt at:
- lave en "if ... then" med et tryk på en af knapperne på keyboardet?
- finde ud af navnene på knapperne på mit keyboard. Så jeg kan bestemme præcis hvilken knap, der skal udløse en reaktion fra programmet?

På forhånd tak, Mads
Avatar billede mtj111 Novice
10. marts 2005 - 17:28 #1
Tja...

Det kan lade sig gøre, for jeg har en fornemmelse af, at programmet Musicator er lavet i Delphi (de har glemt at skifte det sædvanlige ikon ud)...

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
14. marts 2005 - 21:36 #2
Dette er måske noget:
http://www.midimountain.com/delphi_midi.html

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
14. marts 2005 - 21:38 #3
Her er vist nogle komponenter:

Delphi MIDI I/O Components Version 1.0
These components handle low-level MIDI input and output using the Windows multimedia MIDI functions. They encapsulate all the nasty low-level stuff into some intermediate-level components. They support both short MIDI messages (e.g. note on/off, program change) and long MIDI messages (e.g. syste...
http://www.programmersheaven.com/zone2/cat425/

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
19. marts 2005 - 10:11 #4
Kan du bruge det???

Michael
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
22. marts 2005 - 13:07 #5
Undskyld, jeg havde fuldstændig glemt det her. Jeg ser lige tingene i gennem nu.
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
22. marts 2005 - 14:06 #6
Det virker helt perfekt. Tak skal du have.
Avatar billede mtj111 Novice
03. april 2005 - 20:23 #7
Selv tak! :D