Avatar billede Daniel.E Praktikant
09. marts 2005 - 22:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

tilføje eksternt css dockument

Hvis man nu har et xsl og xml dokument, og man har angivet sin cdliste i xml´en.

Så vil men godt have alt tekst til at være rødt.  men det skal gøres med et eksterne css stylesheet.

For at teste er denne god i CSS:

* {
    color:red;
}

Hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede janegil Nybegynder
10. marts 2005 - 09:59 #1
http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/sql/pecking-order.xml er et eksempel på XML med ekstern CSS, vet ikke om du finner noe du kan bruker der?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2005 - 01:57 #2
Som jeg forstår spørgsmålet, vil du gerne have resultatet af transformationen (XML+XSL) "farvelagt" vha. et eksternt CSS ?

OK - så skal du bare lave et <link> element, ganske som i HTML - typisk i din root-template:

<xsl:template match="/">
<html>
<head>
  <title>...</title>
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="eksternt.css" />
</head>
<body>
  <xsl:apply-templates />
</body>
</html>
</xsl:template>

/CS