Avatar billede hinrichs Nybegynder
09. marts 2005 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved update

Når jeg update melder den følgende fejl

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'nyhedsmail='
<TABLE id=table1 style=\"COLOR:

En del af script
$editFormAction = $HTTP_SERVER_VARS['PHP_SELF'];
if (isset($HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'])) {
  $editFormAction .= "?" . $HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'];
}

if ((isset($HTTP_POST_VARS["MM_update"])) && ($HTTP_POST_VARS["MM_update"] == "form1")) {
  $updateSQL = sprintf("UPDATE nyhedsmail_ks SET emne=%s nyhedsmail=%s WHERE svarID=%s",
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['emne']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['nyhedsmail']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['svarID']), "int"));

  mysql_select_db($database_connect, $connect);
  $Result1 = mysql_query($updateSQL, $connect) or die(mysql_error());

$updateGoTo = "../forside.php";
if (isset($HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'])) {
$updateGoTo .= (strpos($updateGoTo, '?')) ? "&" : "?";
$updateGoTo .= $HTTP_SERVER_VARS['QUERY_STRING'];
}
header(sprintf("Location: %s", $updateGoTo));
}

mysql_select_db($database_connect, $connect);
$query_update = "SELECT * FROM `nyhedsmail_ks` WHERE svarID = '$_GET[id]' ORDER BY svarID desc";
$update = mysql_query($query_update) or die(mysql_error());
$row_update = mysql_fetch_assoc($update);
$totalRows_update = mysql_num_rows($update);
?>

Bruger det her script et andet sted og der virker det fint Hvad er det lige der galt???
I må jo lige sige til hvis i skal se hele koden..
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 17:10 #1
Hvordan ser: GetSQLValueString() ud?
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 17:13 #2
Jeg tror hvert fald du mangler et komma:

  $updateSQL = sprintf("UPDATE nyhedsmail_ks SET emne=%s, nyhedsmail=%s WHERE svarID=%s",
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['emne']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['nyhedsmail']), "text"),
                      GetSQLValueString(str_replace('.', '', $_POST['svarID']), "int"));
Avatar billede hinrichs Nybegynder
09. marts 2005 - 17:16 #3
Er det denne her du mener ?

function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = (!get_magic_quotes_gpc()) ? addslashes($theValue) : $theValue;

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}
Avatar billede hinrichs Nybegynder
09. marts 2005 - 17:21 #4
Det var lige det der skulle til, mange tak for den hurtige hjælp.

Ligger du lige et svar...
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 17:22 #5
Velbekommen