Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 14:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

compile i ikke-console mode

Jeg har lavet et program, der virker fint, når jeg compiler og kører det, med følgende :
cl /clr helloworld.cpp

når programmet kører, åbner det en konsol. hvis jeg husker rigtigt er det noget med, at programmer under windoows kan compiles til enten at køre i console-mode, eller i noget-andet-som-jeg-ikke-kan-huske-mode. Jeg vil gerne have compilet mit program til det andet. (Så man ikke kan se, at programmet kører)

Nogen andelse om, hvordan det gøres ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2005 - 14:31 #1
med csc er det /t:winexe så check lige om ikke det er det samme med cl
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 14:38 #2
hmm ... nej, desværre.
cl : Command line warning D4002 : ignoring unknown option '/t:winexe'
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2005 - 14:50 #3
Hvad med:

/link /subsystem:windows
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 15:18 #4
hm ... det lader til at virke - delvist.

cl /clr HelloWorld.cpp /link /subsystem:windows

LIBCMT.lib(wincrt0.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _WinMain@16
referenced in function _WinMainCRTStartup
HelloWorld.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals

Mon ikke det er fordi, main skal hedde noget andet når man compiler til win32 ? (syntes at kunne huske noget i den stil)
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 15:26 #5
Hmm ... fandt denne her :
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/125750/EN-US/

Til syneladende burde jeg kunne specificere et "entrypoint". Der står desværre bare ikke noget om, hvordan det gøres fra commandline ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2005 - 15:41 #6
Hvordan er din main erklæret ?
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 15:46 #7
int _tmain() {
}
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 15:47 #8
Jeg har prøvet med både
cl /clr Lellobot.cpp /link /subsystem:windows /export:wWinMainCRTStartup
og
cl /clr Lellobot.cpp /link /subsystem:windows /export:_tmain
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2005 - 16:41 #9
Hm ... jeg fandt en workaround. det er ikke så elegant, men det virker da. I fald andre skulle have samme ønsker :

int _tmain() {
    // If started without args. Relaunch self and exit
    String* args[] = Environment::GetCommandLineArgs();
    if (args->Length == 1) {
        String* sBinary = S"HelloWorld.exe";
        Process* myProcess = new Process;
        try {
            Console::WriteLine("Running process: {0}", sBinary);

            myProcess->StartInfo->FileName = sBinary;
            myProcess->StartInfo->CreateNoWindow = true;
            myProcess->StartInfo->UseShellExecute = true;
            myProcess->StartInfo->RedirectStandardOutput = false;
            myProcess->StartInfo->Arguments = S"Jolly Roger";
            myProcess->StartInfo->WindowStyle = ProcessWindowStyle::Hidden;
            myProcess->Start();
        } catch ( Win32Exception* e )  {
            Console::WriteLine("The process failed:\n{0}", e->ToString());
            return -1;
        }
        return 0;
    }
    // @todo    Do main loop here
}
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2005 - 21:43 #10
#include <windows.h>

int APIENTRY WinMain(HINSTANCE hInstance,
                    HINSTANCE hPrevInstance,
                    LPSTR    lpCmdLine,
                    int      nCmdShow)
{
  return 0;
}

og

cl /clr z.cpp /link /subsystem:windows

ser ud til at virke hos mig
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 18:00 #11
OK ?