Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 10:23 Der er 18 kommentarer

Ting i php der laver bogstaver om!

Hej!
Kan i hjælpe mig  med noget php?
Jeg vil lave sådan en generator der laver alt hvad du skriver om til noget andet.
Lidt ligesom http://gangstaname.com/index.php
Den skal gøre sådan at alle bogstaver der bliver skrevet, bliver lavet om til det bogstav 6 bogstaver fremme i alfabettet. sådan at a bliver til g og så videre...
Hvis i er super pro til PHP må i også kigge i den anden tråd jeg har lavet, der hedder Simpelt Login....

-Anders
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. marts 2005 - 11:49 #1
<?
function skift($ind){
$fra = array("a", "b", "c",...); //Skriv selv resten ind. husk også de store bogstaver
$til = array("f", "g", "h",...); //Skriv selv resten...
return(str_replace($fra, $til, $ind));
}

$streng = "Lav mig om";
$udstreng = skift($streng);
echo $udstreng;
?>

Lars
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 13:36 #2
Hej igen.... Jeg har læst lidt PHP men du må lige hjælpe mig igen.
hvis jeg skriver det her i et dokument der hedder sjov.php:
<?
function skift($ind){
$fra = array("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m", "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "x", "y", "z", "æ", "ø", "å",);
$til = array("f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m", "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "x", "y", "z", "æ", "ø", "å", "a", "b", "c", "d", "e", );
return(str_replace($fra, $til, $ind));
}

$streng = "Lav mig om";
$udstreng = skift($streng);
echo $udstreng;
?>

hvordan får jeg det så ind i html dokumentet?
Og skal jeg også sidde og skrive "A", "B", osv.? skal jeg bare skrive det i forlængelse af det andet, eller skal jeg lave en ny  $fra = og en ny $til = ??

Og hvis du vil tjene 200 nemme point så gå lige ind i min tråd om simpelt login i php :)

-Anders
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. marts 2005 - 14:43 #3
Hej

Du skal skrive de store bogstaver i forlængelse af de små.

Så skal du lave en side mere med en html-form. Det kan du læse mere om her:
http://www.html.dk/artikler/00011/

Det du skal bruge skal se sådan her ud:

indtast.html:
<form method="post" action="sjov.php">
    <input type="text" name="streng">
    <input type="submit" value="Send">
</form>

sjov.php:
<?
function skift($ind){
  $fra = array("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m", "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "x", "y", "z", "æ", "ø", "å",);
  $til = array("f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m", "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "x", "y", "z", "æ", "ø", "å", "a", "b", "c", "d", "e", );
  return(str_replace($fra, $til, $ind));
}
$udstreng = skift($streng);
echo $udstreng;
?>

Lars
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 14:49 #4
Hej igen...
Nu har jeg lavet det præcis sådan der, men når jeg trykker på knappen, så står der siden kan ikke vises..
Har du MSN så du kan hjælpe mig?
Add avidebaek@hotmail.com

-Anders
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. marts 2005 - 14:54 #5
hej

Ikke msn, da løsninger skal være for alle.
Har du et link jeg kan se?
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 15:02 #6
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. marts 2005 - 15:06 #7
Du har tilsyneladende ikke ret til at bruge POST-data på dit webhotel. Du kan evt prøve at rette "<form method="post" action="sjov.php">" til "<form method="get" action="sjov.php">"

Lars
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 15:11 #8
hmm, nu prøver den at downloade en fil :S
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. marts 2005 - 15:17 #9
Understøtter dit webhotel php? Skal du måske kalde php-filen noget andet til efternavn fx. .php3, .php4 eller .phtml?

Din "sjov.php"-fil ser meget fornuftig ud, men du skal lige slette det sidste komme i $fra og $til så de afsluttes sådan: ");

Lars
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 15:22 #10
lort det har jeg lige fundet ud af det ikk gør :(
Jeg prøver lige at finde et nyt...
Kender du nogn gratis uden reklamer??

-Anders
Avatar billede ljm21 Praktikant
09. marts 2005 - 15:23 #11
næh... Beklager. Men dit script burde virke med ovennævnte med rettelse.

Lars
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 15:31 #12
Det virker vel ikk hvis hosten ikk understøtter PHP?
Er der nogen der kender en gratis host der understøtter PHP? Helst uden reklame...

-Anders
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 15:32 #13
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 15:36 #14
Jeg kan anbefale denne, som jeg har prøvet:
http://www.1go.dk/webhotel/
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 15:39 #15
Den virker ikk mere... de lukker ikk flere ind i øjeblikket... men hvis du har en side jeg kan låne på den? :)

-Anders
Avatar billede rubin4z Nybegynder
09. marts 2005 - 15:43 #16
Hmm kig her: http://avhp.l1h.net/indtast.html
jeg synes den er lidt underlig? tror ikk den virker... prøv den lige

-Anders
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 15:43 #17
Ohh, I see. Nej, jeg har ikke det fri site længere.
Avatar billede detox Nybegynder
09. marts 2005 - 15:51 #18
Jo, jeg har godt nok det fri site, men jeg er ikke sikker på det er i orden at 'låne' det ud.
Og nej, det ser da ikke rigtigt ud på:
http://avhp.l1h.net/indtast.html