Avatar billede webweaver Praktikant
09. marts 2005 - 08:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Brugers ip - problemer!

Hej folkens.

Jeg må sige jeg oplever noget MEGET mystisk for tiden.

Dette her stykke kode, skulle meget gerne vise brugerens IP; $_SERVER["REMOTE_ADDR"];

Men af en eller anden grund lige meget hvad jeg gør, viser den server's ip?  På andre sites på serveren virker koden fint nok. Det gælder kun på www.webweaver.dk i min MySQL tæller.

Nogen der kan hjælpe? Mange tak :D
Avatar billede articfruit Nybegynder
09. marts 2005 - 10:41 #1
det lyder jo meget underligt... kan du ikke prøve at paste lidt af koden herind, hvori det står?
Avatar billede duez Nybegynder
09. marts 2005 - 14:01 #2
Jeg må sige det virker meget mærkeligt!
Det virker nemlig fint hos mig!
Jeg skal dog ikke sætte " ind i ($_SERVER[REMOTE_ADDR])

Du kan prøve at nøjes med at skrive $REMOTE_ADDR som jeg gjorde før hen!
Avatar billede webweaver Praktikant
09. marts 2005 - 19:42 #3
Her er koden til min tæller. Den er jo meget simpel og skal virke! Jeg har prøvet REMOTE ADDR både med og uden anførselstegn. Det giver ikke nogen forskel. Desværre :(

<?

                    $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
                    $tid = time();
                    $dato = date("Y F d, H:i");

                    $db = mysql_connect(".............", "............", ".............");
                    mysql_select_db(".............", $db);

                    mysql_query("INSERT INTO Total_counter (ip, tid, dato) VALUES ('$ip','$tid','$dato')");

                    $foresp = mysql_query("SELECT * FROM Total_counter");
                    $counter = mysql_num_rows($foresp);

                    $total_counter = $counter + 60709;

                    echo "<i>$total_counter</i>";

                    ?>
Avatar billede duez Nybegynder
09. marts 2005 - 23:34 #4
Havde også en ven der ikke kunne få det til at virke med $_SERVER først så prøv at sæt den ind sådan her:

<?

                    $ip = $REMOTE_ADDR;
                    $tid = time();
                    $dato = date("Y F d, H:i");

                    $db = mysql_connect(".............", "............", ".............");
                    mysql_select_db(".............", $db);

                    mysql_query("INSERT INTO Total_counter (ip, tid, dato) VALUES ('$ip','$tid','$dato')");

                    $foresp = mysql_query("SELECT * FROM Total_counter");
                    $counter = mysql_num_rows($foresp);

                    $total_counter = $counter + 60709;

                    echo "<i>$total_counter</i>";

                    ?>

Håber det virker
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 00:01 #5
Det virker desværre heller ikke :'( :( Fatter det ikke!
Avatar billede duez Nybegynder
10. marts 2005 - 08:08 #6
hmm så kan jeg desvære ikke hjælpe dig!
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 10:42 #7
Øv pis :( Det lader ikke til der er nogen der kender svaret på dette problem! :'(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. marts 2005 - 10:45 #8
Joh, måske. Hvordan bruger du den stump kode du har vist os her?
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 11:23 #9
Hvordan jeg bruger den? Jamen det er en simpel tæller. Den logger ip, tid og dato og gemmer det i en database. Og derefter tæller jeg bare rækkerne i tabellen og udskriver tallet. Koden er en del af en statistik. Den her viser bare Total besøgende. Dvs. den tæller hver gang man refresher...

Men ok nu har jeg fundet ud af det kun er i filer som er includede den laver fejlen. Min tæller/statistik bliver jo included så jeg kun skal rette 1 sted, men det lader til at det er det som giver fejl. Har testet i et dokument hvor der ikke bliver included, og der er ingen problemer. Hvad så nu? Hvordan kan det så være?

Indtil videre tak for hjælpen :o)

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. marts 2005 - 11:26 #10
Jamen, det er jo det jeg spørger om: hvordan bruger du den? Hvordan inkluderer du den?
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 11:54 #11
Jeg includer den ved at skrive det her i mine filer:

<?php
require("http://www.webweaver.dk/include/statistik/statistik.php");
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. marts 2005 - 12:00 #12
Ja, det er derfor du får din servers IP, da du laver en ny request. Det giver dels
det forkerte resultat, og det tager noget længere tid end nødvendigt.

Du skal såmænd bare:

<?php
require("include/statistik/statistik.php");
?>

eller hvad stien nu måtte være til dit script.
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 12:25 #13
Ok tak, jeg vil afprøve det!! Uhh håber det virker! :D
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 13:04 #14
Wee det virker :D Mange mange mange tak :D :D Giv mig et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. marts 2005 - 13:38 #15
Mange tak, men jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede webweaver Praktikant
10. marts 2005 - 23:43 #16
Okay fair nok. Det kunne jo godt være du ville have dem alligevel. Hehe.. Nå men så beholder jeg dem bare selv.. :P