Avatar billede delta_044 Nybegynder
08. marts 2005 - 18:41 Der er 3 kommentarer

Billede autoResize

Hej guder...

Som i kan se på www.vodskov.org ser det tosset ud med så støre billeder... Jeg vil gerne have lavet sådan at når vi opretter en nyhed skal den selv resize det billede vi lægger op.... Billede upload foregår via denne kode:

<?php
include_once('inc.limited_access.php');
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../stylesheet.css">
</head>

<body>

<h1>Administration : Upload filer</h1>

Her har du mulighed for at uploade filer serveren. Der tages ikke højde for overskrivelse af allerede uploadede filer. Hav tålmodighed hvis filerne er store!<br><br>

<form action="form.handle.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="referer" value="upload">

<input type="file" name="file[]" style="width: 248px"> <input type="file" name="file[]" style="width: 248px"><br>
<input type="file" name="file[]" style="width: 248px"> <input type="file" name="file[]" style="width: 248px"><br><br>

<input type="submit" value="Upload">
</form>

<div class="hr"></div>
<a href="http://vodskov.org" class="author">vodskov.org</a> <a href="administration.php">Administration</a> | <a href="index.php?f=loggedout">Log ud</a>

</body>
</html>
Avatar billede delta_044 Nybegynder
08. marts 2005 - 18:43 #1
Det ville være nice hvis alle billederne blev én bredde, fx. 100px og så rettede den selv højden til, så billedet ikke blev strukket....
Avatar billede delta_044 Nybegynder
08. marts 2005 - 18:48 #2
Form.handle.php ser således ud:

<?php
session_start();
if (!isset($_SESSION['laccess']) && $_POST['referer'] != 'login') {
    header("Location: index.php?f=needlogin");
    exit;
}

include('../inc.config.php');

if ($_POST['referer'] == 'login') {
    if ($_POST['username'] == $cfg['admin']['username'] && $_POST['password'] == $cfg['admin']['password']) {
        $_SESSION['laccess'] = 1;
        header("Location: administration.php");
    } else {
        header("Location: index.php?f=wronglogin");
    }

if ($_POST['referer'] == 'post_news') {
    if ($_FILES['image']['name'] != '') {
        $image = time().substr($_FILES['image']['name'],strrpos($_FILES['image']['name'],'.'));
        move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], '../files/'.$image);
    } elseif ($_POST['standard'] != '') {
        $image = $_POST['standard'];
    } else {
        $image = '';
    }
    mysql_query("INSERT INTO news VALUES ('','".$_POST['title']."','".$_POST['author']."',now(),'".$_POST['synopsis']."','".$_POST['text']."','".$image."')") or die(mysql_error());
    header("Location: news.list.php");
}
if ($_POST['referer'] == 'edit_news') {
    mysql_query("UPDATE news SET title='".$_POST['title']."', author='".$_POST['author']."', synopsis='".$_POST['synopsis']."', text='".$_POST['text']."', image='".$_POST['image']."' WHERE id=".$_POST['id']."") or die(mysql_error());
    header("Location: news.list.php?offset=".$_POST['offset']);
}

if ($_POST['referer'] == 'upload') {
    for ($i=0;$i<count($_FILES['file']['name']);$i++) {
        if ($_FILES['file']['name'][$i] != '') {
            move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i], '../files/'.$_FILES['file']['name'][$i]);
        }
    header("Location: files.list.php");
}
?>
Avatar billede rzj Nybegynder
09. marts 2005 - 09:58 #3
Der er tonsvis af resize-scripts og eksempler allerede herinde. Jeg vil derfor ikke gentage, men foreslå dig at tage en fritekstsøgning i denne kategori. Skriv "resize" og se hvad det bringer :-)